El tennista número 1 del món, Rafael Nadal, és la imatge promocional turística de Balears a Roland Garros, on ha aconseguit que el prestigiós torneig s'hagi balearitzat amb les contínues aparicions de l'espot de Nadal a totes les pantalles gegants del recinte i també en els inicis de cada partit individual. L'espot televisiu promocional s'emetrà devers 350 vegades en els quinze dies que dura aquest torneig i 42 més en l'inici de cada partit. Ahir, Roger Federer va haver de suportar abans del seu partit l'espot de Nadal de forma estoica. El tennista manacorí, trencant el seu tradicional aïllament i rutina en els torneigs de l'ATP, ahir va fer una excepció, ja que s'aturà una mica en la seva preparació i estigué devers una hora en el reservat de la Conselleria de Turisme a la zona de Le Chelem, dins del recinte de Roland Garros.
Allà, davant de la premsa local, estatal i internacional, Rafael Nadal va dir: "És un honor representar a la meva regió i una satisfacció personal important per promocionar Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera aquí a París amb motiu del Roland Garros. I confii i desitj que aquesta promoció tingui èxit per als interessos turístics i econòmics de Balears". El tennista mallorquí va conversar de manera molt distesa amb el conseller de Turisme, Miquel Nadal; amb la gerent de l'Ibatur, Susanna Sciacovelli; el president del grup Iberostar, Miguel Fluxá, i representants del grup turístic Thomas Cook i operadors turístics francesos. El conseller de Turisme va poder comprovar in situ l'èxit de l'aposta promocional realitzada a Roland Garros i per això manifestà: "L'impacte és molt positiu i és clar que hem endevinat la diana, tal com ens ho indiquen des de Turespaña, grups turístics espanyols, de les Illes i els touroperadores estrangers.
Rafel Nadal és una autèntica icona promocional i això no té preu". En l'encontre que va realitzar la Conselleria de Turisme amb els touroperadores francesos per donar a conèixer l'oferta turística de Balears i la campanya de Rafel Nadal hi va ser present el director d'Air Europa a França, Alcino Ribeiro, que va assenyalar que el grup Globalia "repetirà la xifra de passatgers de 2008 el 2009 en la ruta entre París i Son Sant Joan. És a dir, que arribarem els 50.000 passatgers, la qual cosa és una notícia molt positiva per a Mallorca, més en una conjuntura tan complexa com l'actual". Air Europa té en aquests moments quatre freqüències setmanals (vuit vols) "i el passat mes d'abril vam incrementar la nostra productivitat un 4 per cent, gràcies al suport de tots els majoristes francesos en aquesta ruta. A tot això s'hi ha de sumar l'acord promocional assolit amb l'Ibatur i l'impacte que la figura de Rafel Nadal pot tenir al mercat de vacances francès".