algo de nubes
  • Màx: 24°
  • Mín: 17°
17°

Balears és la segona comunitat amb menys despesa en promoció per turista

Balears és la segona comunitat que menys inverteix en promoció turística per cada turista que visita les Illes (2,3 euros), una partida que ha descendit a l'arxipèlag el 2008 un 1,6 per cent respecte a l'any anterior fins a situar-se en 23,6 milions d'euros.

Així ho mostra un informe sobre el pressupost de promoció de les comunitats elaborat per la consultora Procontur per a la Conselleria de Turisme, que indica que Balears és la tercera comunitat, per sota d'Andalusia i les Canàries, que més gasta en promoció.

En concret, Andalusia ha destinat l'any passat 87,5 milions d'euros a aquest concepte, mentre que les Canàries han fet el propi amb 59,5 milions.

Balears es troba així al tercer lloc del ránking, encara que la seva despesa en promoció és menys de la meitat del de les Canàries i amb prou feines un terç del d'Andalusia.

A Catalunya, la despesa en promoció ha estat el 2008 molt semblant a la de l'arxipèlag balear, amb un total de 23 milions d'euros, segons l'informe, seguit del País Valencià, que ha destinat 22,7 milions.

Al sisè lloc hi ha Madrid, amb 18 milions; a la qual segueixen Galícia (12 milions), País Basc (11,1 milions) i Múrcia (10,6 milions).

L'estudi compara la despesa en promoció amb el nombre de turistes que visita cada comunitat, una xifra que col·loca a les illes en segon lloc (segons dades de 2007) amb 13,27 milions anuals, després de Catalunya, on viatgen 15,24 milions.

L'informe calcula a més la quantia que es destina a promoció per cada turista internacional, partint del pressupost de 2008 i dividint-lo pels turistes arribats el 2007.

Aquesta estimació mostra que les comunitats amb menor pes en l'arribada de turistes són les que més quantia dediquen a promoció, llevat d'en el cas d'Andalusia, que seria “la més equilibrada”.

Segons aquest càlcul, Múrcia és la comunitat que més inverteix, amb 16,46 euros destinats a promoció el 2008 per cada turista internacional arribat el 2007; seguida del País Basc (11,2 euros), Andalusia (10,1 euros), Galícia (5,5), País Valencià i Madrid (4), Canàries (3,3), Balears (2,3) i Catalunya (1,5).

L'informe indica així mateix que, analitzant a la inversa les dades, Catalunya, les Balears i les Canàries serien les que més rendibilitat obtenen de la seva inversió promocional.

L'estudi posa així mateix de rellevància que “una variable que crida l'atenció és el lleu descens del pressupost en promoció turística, estimat en uns 400.000 euros i un 1,6 per cent, registrat a les Balears de 2007 a 2008, que contrasta amb el 64 per cent d'increment per a aquesta partida a les Canàries o el 16 per cent a Andalusia.”

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Kalodian, fa mes de 13 anys
Tampoc és necessària. Els turistes no deixaran de venir a les Illes Balears perquè hi hagi menys publicitat. Hi ha necessitats majors en temps de crisi, perquè molts dels que arriben no van a cap hotel i d'això en tenen la culpa els mateixos que ara es lamenten i que varen potenciar segones residències i establiments il·legals.
Valoració:-1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente