algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 19°
19°

Sol Melià ha registrat un 41,7% menys de benefici fins setembre

Sol Melià ha obtingut un benefici net de 80 milions d'euros en els nou primers mesos de l'any, la qual cosa suposa una caiguda del 41,7% respecte al mateix període de l'exercici anterior, ha informat avui el grup hoteler a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Els ingressos han assolit els 991,7 milions d'euros, la qual cosa representa un descens del 3%, respecte als 1.022,1 milions d'euros que va facturar entre gener i setembre de 2007. La cadena hotelera ha situat el seu benefici net d'explotació (Ebit) en 147,6 milions d'euros, un 23,4% menys que en els mateixos mesos de l'any anterior.

El resultat d'explotació abans de lloguers i amortitzacions (Ebitdar) fou de 280 milions d'euros, un 13,2% inferior al de l'any anterior, mentre que el benefici brut d'explotació (Ebitda) i es va situar en els 220,8 milions d'euros, un 18,6% menys.

L'hotelera de la família Escarrer ha considerat que els seus resultats fins a setembre s'expliquen fonamentalment per “la fluixa temporada d'estiu a Espanya”, especialment a les Illes Balears, on el RevPar -ingrés per habitació disponible- va disminuir un 9,3%.

A això cal afegir la caiguda “considerable” de les reserves dels mercats emissors britànic i espanyol davant de la disminució del consum, el declivi econòmic i l'efecte dels tipus de canvi -tant del dòlar com de la lliura-, així com la depreciació de la lliura en un 14%.

El covicepresident i conseller delegat de Sol Melià, Sebastià Escarrer, ha recordat que “en l'últim informe financer el grup ja va pronosticar que diversos factors impactarien en el negoci, als que cal afegir algunes dificultats relacionades amb les fallides dels principals majoristes de viatges al Regne Unit i els problemes al sector de les aerolínies”.

Així mateix, Sol Melià ha destacat que l'absència de plusvàlues per venda d'actius davant les restriccions per obtenir finançament, davant els 23,1 milions d'euros obtinguts en el mateix període de 2007, també van afectar els principals mercats emissors de la cadena.

La cadena hotelera ha puntualitzat que descomptant les plusvàlues per rotació d'actius i els tipus de canvi, el benefici brut d'explotació (Ebitda) i el benefici net atribuïble van disminuir un 9,3% i un 20,7%, respectivament.

“Excloent l'efecte del tipus de canvi, el RevPar de la marca 'Premium' ha augmentat durant els nou primers mesos un 4,6% gràcies als hotels del Carib; els establiments de la marca 'Melià' han incrementat el seu RevPar un 2,0% davant de la bona evolució del mercat a Llatinoamèrica i a les ciutats europees, mentre que els ingressos totals hotelers van augmentar un 2,6%”, ha destacat Sol Melià.

DESCENSOS A TOTES LES MARQUES

Per marques, Sol va registrar un retall del 5,1% del RevPar a causa del descens del 6,1% del nivell d'ocupació. Les marques 'Premium' van registrar una caiguda del RevPar del 4,4% però la companyia va pronosticar un “bon” nivell de reserves a Cancún i la República Dominicana, així com significatius nivells de reserves d'última hora.

Quant a la marca 'Melià', el RevPar va descendir un 1,3%, xifra que s'accentua als hotels urbans fins i tot un 3% a causa de la general desacceleració econòmica. La marca 'Tryp' va registrar una caiguda del 2,3% a causa del descens d'un 4,4% en l'ocupació.

Concretament en Espanya, 'Tryp' ha caigut un 3,2%, degut sobretot al comportament dels establiments a Balears (-7,3%), a Barcelona (-5,5%) i a Madrid (-3,7%), però les xifres negatives van ser en part compensades pel bon comportament dels hotels d'aquesta marca a Alemanya i França.

PERSPECTIVES PER A 2009

En vista d'aquestes dades, la companyia hotelera preveu que el 2009 es veurà afectada per la ralentització del consum al mercat de viatges i per la consolidació dels principals grups de distribució.

No obstant això, considera que aquests efectes seran parcialment compensats” per la depreciació de l'euro i per uns de comparables més fàcils al llarg de la segona meitat de l'any.

Precisament per suavitzar aquest impacte, Sol Melià ha recordat que ha implementat una sèrie de mesures, com “la flexibilitat de les vendes, la focalització clara en la retribució als distribuïdors basada en aliances estratègiques amb socis, l'eficencia dels costos i la reducció del 'càpex'”.

Tenint en compte l'actual entorn econòmic, la cadena manté “una actitud conservadora” respecte al que pot succeir durant els pròxims 13 a 14 mesos. En el mitjà o llarg termini, Sol previsiblement es beneficiarà de la seva positiva situació financera.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.