Bauzá: 120 llocs de feins manco
José Ramón Bauzá digué, en el discurs d'investidura, que el seu Govern estalviarà 26 milions d'euros públics en sous durant els pròxims quatre anys. A la Redacció, hem fet alguns nombres. La supressió de set conselleries i de 35 direccions generals, que és el que ha anunciat el president, suposa un estalvi aproximat de 9,5 milions d'euros. Però, i els 16,5 milions restants per arribar fins a 26? Si posam sous bruts de 30.000 euros, resulta que 80 llocs de treball més no han de ser coberts. Si sumam consellers i directors generals, Bauzá prescindirà d'un total de 120 càrrecs. Assessors, secretàries, periodistes, xofers... sembla que en són els col·lectius més afectats. Quan s'hagi fet la purga, serà interessant saber d'on s'ha retallat i quina és l'eficiència de l'Administració.
Mal d'entendre
En cercles polítics -fins i tot del PP mateix- no s'expliquen com podran assumir els consellers tantes competències amb tan pocs directors generals i un secretari general, especialment perquè ha transcendit que un futur alt càrrec demanà fa uns dies per què una conselleria s'ha de dir d'Economia i d'Hisenda, "si les dues coses són el mateix".
Comiat de Joan Huguet
Joan Huguet s'ha acomiadat dels companys del grup del PP en el Senat, a Madrid. Com se sap, hi serà substituït per José María Rodríguez. Huguet cità Ortega y Gasset i Shakespeare i demanà als companys que "apliquin les tres P: paciència, prudència i perseverança". Després de 28 anys de serveis al PP, es posa a disposició del partit.
Nou gerent de l'EMT
Dins l'EMT es comenta que el nou gerent que s'ha de nomenar "serà de perfil eminentment tècnic i no polític".
Es pot fer organitzant bé la feina, Hi ha funcionaris infrautilitzats.