Tensió a França
Sarkozy travessa hores molt baixes. Són el reflex d'una crisi demolidora per a l'Europa de l'antiga seguretat
La crisi econòmica passa factura per totes bandes. Les protestes a França, sobretot a París, contra la política social de Nicolas Sarkozy comencen a preocupar molt seriosament la Unió Europea. La sensació que l'estat del benestar, que s'aixecà a poc a poc a Europa després de la Segona Guerra Mundial, comença a ser inassumible s'estén entre els experts econòmics i entre els dirigents polítics. Europa, des de la postguerra i fins bastant després del final de la Guerra Freda, va créixer sota un concepte avui cada cop més en crisi: seguretat. Les despeses dels estats han augmentat fins i tot un cop sedimentada la unitat monetària europea.
La crisi actual ha fet insostenible la situació. Els treballadors francesos enyoren l'antiga seguretat de la jubilació als 60 anys, jornades laborals generoses i màxima protecció de l'Estat. Però l'eclosió de les economies emergents, amb productes cada cop més competitius i els trasbalsaments d'un sistema econòmic massa sensible als movimens especulatius, enterboleixen el futur. Sarkozy ho viu en carn pròpia. Necessita revitalitzar la xarxa productiva i no pot. Europa comença a viure en el voler i no poder, en l'empobriment imparable.
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Aquests són els municipis de les Balears al top 100 de demanda de lloguer
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Si, podem mirar com el capitalisme alemany ha deixat l'antiga DDR pitjor que Son Banya.
Millor mirar Alemanya que no França si volem anar endavant i caminar bé.
A França , treballadors i estudiants es manifesten per mantenir els drets laborals i fan vaga, a l'Estat espanyol els mateixos, que ho tenen més fotut que els francesos badoquen davant la tele que si Cristiano Ronaldo , que si Belén Esteban... com els xots de cordeta. Prefereixen la ignorància i les cadenes de per vida.