algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 12°
13°

No abaixar preus

El touroperador alemany TUI alertà ahir als hotelers balears que o abaixen preus o es veuran desbordats per mercats que, com el turc, han davallat tarifes per mantenir quota de mercat. Com bé apunta aquest gegant turístic, ens trobam davant uns temps d'alentiment del creixement econòmic i d'incertesa per la inestabilitat internacional.

La memòria de les darreres dècades del desenvolupament turístic indica que quan es tiren els preus per terra (com passà a Mallorca a finals dels anys setanta), després la recuperació resulta molt difícil. L'abaratiment fa un mal terrible a la imatge i l'allunya de l'objectiu de la qualitat. Per contra, a partir de principis dels anys 90, es fa palès un gran esforç per modernitzar i millorar l'oferta. El prestigi de les Balears és, des de llavors, una realitat, amb independència que uns anys siguin turísticament millors i d'altres pitjors.

Poden Turquia o altres mercats emergents competir amb les Balears a força d'abaixar preus? A curt termini, tal volta una mica, però resulta del tot impossible en un interval mitjà o llarg de temps. La qualitat del servei, en una destinació occidental, perfectament comunicat i «segur», fa que els turcs i altres destinacions similars estiguin a anys llum.

Això no lleva, tanmateix, que sigui necessària una contenció dels preus en l'oferta complementària que, a segons quins llocs de platja, arriba a ser abusiva. Hi ha qui pensa, desordenadament, salvar l'any treballant just en els mesos d'estiu. Possiblement sigui aquest comerciant, per dir-ho d'alguna manera, el pitjor enemic del turista i de la indústria turística balear.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.