Aquest inici de curs ha vingut marcat per dues mostres de
sensibilitat del Govern progressista de les Balears en matèria
educativa: el projecte de construcció de centres escolars i la
voluntat de subvencionar els llibres de text.
Hi ha un impuls educatiu que s'ha comparat amb l'època de la II
República. I com era d'esperar, les forces reaccionàries s'han
dedicat a posar emperons a aquest dinamisme. Tant la patronal de
les escoles privades "que només són concertades quan els convé" com
el periòdic propagandista del PP a la nostra comunitat han parlat
d'electoralisme i d'endeutament.
Una dada significativa que sorgia entre les crítiques és que un
nombre molt important de professors de la pública i càrrecs de la
Conselleria d'Educació duen els seus fills a l'escola privada. I és
cert que es pot dir que amb les competències educatives sobre la
taula la Conselleria ha estat suficientment exigent amb aquestes
empreses que paguen el seu personal amb doblers dels contribuents,
contracten els qui volen i són electius amb l'alumnat. La por de
rompre situacions de consens i la manca d'inspecció és palesa en
aquestes actituds talment com la d'afavorir el professorat interí
enfront de titulats que no tenen feina i que tal vegada no puguin
accedir en condicions d'igualtat, mèrit i objectivitat a les
oposicions. Oposicions que el sindicat majoritari STEI, autodefinit
com a progresista, reclama restringides. En decisions com aquestes
es veuria veritablement el tarannà del conseller i del seu equip.
Quina seria la posició de l'equip de Pons? Només construint
infraestructura se solucionarà tot? I la qualitat del docents?
L'escola pública mereix un debat sobre el seu funcionament i la
seva repercussió social, i no sols econòmica. I la qüestió de les
retribucions i vacances sembla que són les que més tinta fan vessar
en el col·lectiu professoral, un col·lectiu que ha perdut en
consideració i reconeixement en la comunitat mentre augmentava en
millora d'un estatus laboral difícilment equiparable a d'altres.
Els mestres i professors han d'omplir les seves agendes escolars, a
la vegada calendaris laborals, amb projectes de ferm compromís amb
la seva vocació pedagògica o bé han de renunciar a la seva feina i
guanyar-se les garroves fent de llanterners o de cambrers.
Guillem Alcover. Palma.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.