La conducció dinàmica i apassionada té un nom a l'Opel: l'Insignia OPC. El cotxe té un aspecte tan agressiu com ho són les prestacions, amb entrades d'aire en el para-xocs davanter amb forma de dent de tigre, aletes eixamplades, un espòiler posterior integrat i llantes de disseny específic OPC de 19 polzades. Els acabats en crom setinat i les sortides dobles de la fuita integrades en el para-xocs posterior hi afegeixen atractiu.
El motor 2.8 V6 turbo de 325 CV/239 kW i un impressionant parell de 435 Nm el fan que sigui el cotxe de sèrie més potent fabricat per Opel. L'Insignia Sedan d'altes prestacions aconsegueix una velocitat màxima de 250 km/h (limitada) i accelera de 0 a 100 km/h en escassament 6 segons. L'elasticitat també és destacable: en només 7,1 segons recupera en cinquena velocitat de 80 a 120 km/h.
Aquesta versió de 325 CV/239 kW que equipa l'OPC del motor 2.8 V6 Turbo es beneficia d'un calibratge especial de la unitat de gestió electrònica del propulsor, una major pressió de sobrealimentació que arriba fins als 0,9 bar i un nou sistema de fuita que redueix força la retenció.
Per primer pic, un model OPC està equipat amb sistema de tracció integral Adaptive 4x4 i d'un diferencial autoblocant controlat electrònicament a l'eix posterior. La unitat de comandament del sistema de tracció integral ha estat recalibrada per adaptar-se a la filosofia de l'OPC.
El cotxe conté un sistema electrònic FlexRide que adapta la suspensió i altres paràmetres que influeixen en la conducció a les preferències del conductor. Els conductors de l'OPC poden triar entre la manera Standard, que és el reglatge que ofereix més comoditat i és ideal per a l'ús diari, o una manera Sport especial, en què la suspensió es fa més rígida i es redueix el balanceig de la carrosseria per oferir més agilitat.
En seleccionar la funció OPC, la direcció és més directa, l'accelerador respon més ràpid i els reglatges del xassís passen a la posició de més prestacions. Els rellotges d'instrumentació s'il·luminen llavors en vermell. L'arquitectura de suspensió davantera amb torretes McPherson d'altes prestacions (HiPerStrut) està especialment desenvolupada per a l'Insignia OPC.
Amb una inclinació del pivot de la direcció més reduïda i amb menor longitud de l'eix, és una significativa evolució de les torretes McPherson dels Insignia normals. A més, està equipat amb frens davanters Brembo de 18 polzades, amb grans discs perforats de 355 x 32 mm, amb pinces d'alumini de gran resistència de quatre pistons i pastilles d'altes prestacions. Un element desenvolupat a posta per a l'Insignia OPC són els anomenats discos flotants de semifosa, el sistema de frens. El davanter consisteix en un nucli del disc de frens en fosa i el cèrcol del disc d'alumini. A l'interior, s'ha creat un estil esportiu, amb una motllura superior fosca, els seients Recaro esportius, una palanca de canvis especial i un volant esportiu amb la part inferior plana. El panell d'instruments adquireix il·luminació en vermell quan el conductor selecciona la manera OPC del sistema de xassís FlexRide i obté el comportament més esportiu del cotxe.