algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 12°
13°

Lliçó de Webber

L'australià va guanyar la seva primera cursa imposant-se amb autoritat a Nürburgring. Alonso, que arribà a ser divuitè, va fer una gran remuntada per acabar setè

38462
Mark Webber es dòna un bany de cava al podì. | JENS BUETTNER

L'australià Mark Webber (Red Bull-Renault) va aconseguir ahir la seva primera victòria en un Mundial de Fórmula 1 imposant-se amb autoritat, i tot i haver de complir una sanció, en el Gran Premi d'Alemanya, novena prova del campionat. L'asturià Fernando Alonso (Renault) hi va acabar setè després d'una cursa en la qual va començar malament i va acabar assetjant els pilots de BrawnGP i marcant la volta ràpida. L'endemà de firmar la seva primera pole position, Mark Webber va conquerir una espectacular primera victòria en una correguda en la qual fins i tot va haver de complir una sanció (pas pel carrer de garatges) per haver copejat lateralment el cotxe del brasiler Rubens Barrichello (Brawn GP-Mercedes) mentre aquest intentava -al final ho va aconseguir- avançar-lo abans d'arribar al primer revolt.

A pesar d'aquest contratemps, que a un pilot amb qualsevol altre bòlid li hauria costat la cursa, l'australià va acabar primer al circuit de Nürburgring per davant del seu company d'equip, l'alemany Sebastian Vettel, per segellar el segon doblet de l'equip austríac, aquesta vegada amb els llocs canviats. Com ja va succeir a la Gran Bretanya fa tres setmanes, Webber i Vettel deixaren clar que disposen, de llarg, del millor automòbil de la graella i que són una amenaça seriosa per al lideratge del britànic Jenson Button (Brawn GP-Mercedes), ahir cinquè. El tercer va ser el brasiler Felipe Massa (Ferrari), que va remuntar des del vuitè lloc de la sortida.

El líder de la general, Jenson Button, va entrar cinquè i el seu company d'equip, Rubens Barrichello, sisè, condemnats a aquestes places per problemes amb els pneumàtics i per un error del seu equip la segona vegada que tots dos posaren combustible. La quarta plaça fou per a l'alemany Nico Rosberg (Williams-Toyota).
Tant Button com Barrichello varen sofrir d'allò més per culpa dels pneumàtics. Primer, perquè no aconseguien que tinguessin la temperatura adequada, i al final de la prova per una alarmant degradació dels de darrere que Fernando Alonso no aprofità per un pèl. L'asturià va tenir, fins i tot des de la volta de formació, en la qual derrapà i el cotxe girà sobre si mateix, un començament de cursa d'allò més complicat, ja que la primera part la va fer amb els pneumàtics més tous, que es degradaven massa.

Però després, quan va posar al seu automòbil els pneumàtics més durs, va trobar el ritme que cercava. El cotxe va començar a comportar-se com ell desitjava i va aconseguir entrar en els punts (setè), cosa que no havia fet en les dues corregudes anteriors. L'asturià, autor de la volta ràpida de la cursa (la dotzena de la seva carrera ea la Fórmula 1), va arribar a les últimes voltes assetjant els dos Brawn GP. Alonso no marcava la volta ràpida des del Gran Premi d'Itàlia del 2007. Jenson Button continua líder amb 68 punts, 21 més que Vettel, que se situa segon, 22,5 més que Webber i 24 per davant Barrichello, que passa de la segona a la quarta plaça. Alonso ja en té 13. D'aquesta manera, l'asturià és ara novè en el Mundial, amb els mateixos punts que el pilot de Toyota Timo Glock, que n'ocupa la vuitena plaça.

Alonso: "A poc a poc arribaran els resultats"

El pilot asturià Fernando Alonso (Renault) es va mostrar "optimista" al final del Gran Premi d'Alemanya, disputat al circuit de Nurbürgring, on va aconseguir el setè lloc, un fet que valorà de manera positiva després d'haver partit de la dotzena posició. "Segurament, a poc a poc arribaran els resultats. En la correguda hem anat un pèl més ràpid que els Ferrari; jo som optimista perquè el cotxe va cap endavant. Sempre que tenim problemes, canviam coses i no notam diferències, però aquest cap de setmana sí que s'ha notat", va manifestar el bicampió mundial, content del rendiment del seu Renault.

Tot i això, l'esportista d'Oviedo va parlar dels primers moments de la prova. "Hem començat molt malament i a sobre s'ha trencat l'embragatge en la volta de formació. No he arribat a la sortida amb gaire ànim", va comentar Alonso. El bicampió mundial, que va marcar la volta ràpida del circuit, va admetre que ahir havien "fet un gran esforç" i que havien lluitat per donar-ho tot a Alemanya. "A Hongria hi durem aquest mateix cotxe. Confii d'aconseguir-hi resultats més bons per poder quedar entre els cinc primers i tant de bo que pugi al pòdium, però serà difícil", va acabar.

L'enrabiada de Barichello

El brasiler Rubens Barrichello va assenyalar que el seu equip, Brawn GP, li havia fet perdre la cursa i va assegurar que allò ocorregut era "una bona mostra de com tudar una victòria". "Estic terriblement enfadat per l'evolució de la prova. Aquest és un exemple de tirar per terra un triomf", afimà el veterà pilot, de 37 anys. "Jo he fet tot el que havia de fer. Havia d'arribar primer al primer revolt i això és el que he fet", va afegir. "Després, ells (l'equip) m'han fet perdre la cursa. Si continuam així, acabarem perdent ambdós campionats (pilots i constructors), i això seria terrible", va finalitzar.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.