algo de nubes
  • Màx: 18°
  • Mín: 11°
11°

Lorenzo, segon i enfadat

El pilot italià Andrea Dovizioso va posar fi a la ratxa triomfal del mallorquí i actual campió del món, Jorge Lorenzo, en un final d'infart

El pilot italià Andrea Dovizioso (Honda) va posar fi ahir a la ratxa victoriosa que duia en aquest inici de temporada de 2007 el mallorquí Jorge Lorenzo (Aprilia) i s'imposà en el Gran Premi de Turquia de 250 cc, que es va disputar al circuit d'Istanbul.

Com ja va succeir a Jerez fa gairebé un mes, els protagonistes de la correguda del quart de litre varen ser els mateixos, Lorenzo, Dovizioso i Àlvaro Bautista (Aprilia), que cada vegada es mostra més adaptat a la nova cilindrada. El pilot de San Marino Alex de Angelis (Aprilia) i el suís Thomas Luthi (Aprilia) seguien el trio de davant.

Lorenzo va fer una cursa com aquelles a les quals ens té acostumats, és a dir, de menys a més, i s'arribà a posar líder durant uns minuts. Però aquesta vegada va ser superat en la darrera volta per un combatiu Dovizioso, que es beneficià del seu xassís, més adaptat al traçat turc. L'italià aconsegueix amb aquesta la seva tercera victòria en la cilindrada, es posa segon a la classificació general, a 18 punts del mallorquí, i demostra que se l'ha de tenir en compte en la lluita pel títol.

El vigent campió de la categoria, Lorenzo, va iniciar la cursa amb una estratègia dilatòria, per veure com evolucionaven els seus rivals. Lluitant amb Bautista i amb Dovizioso va poder ampliar d'un punt la seva diferència en el lideratge del Campionat, que passa dels 17 que mantenia amb De Angelis als 18 que el separen ara de Dovizioso.

Una absència important que es va fer notar va ser la del valencià Hèctor Barberà (Aprilia), que no pogué superar els seus problemes dels entrenaments en la cursa d'ahir, per culpa d'una sortida dolenta. Barberà, que no acaba de respondre a les expectatives que el situaven com una alternativa al domini de Lorenzo, va acabar en el lloc 10è.

Àlvaro Bautista es consolida com la revelació provisional del Mundial, en el seu primer any de competició. Per la seva banda, Julián Simón (Honda), també un novell, es va acostumant a poc a poc a la cilindrada. Aleix Espargaró (Aprilia) es va veure perjudicat per una penalització que el va obligar a endarrerir-se.

Espargaró era llavors el vuitè de la cursa, per davant d'Hèctor Barberà i d'alguns pilots de renom, però com que hagué de creuar la línia de tallers a menys de 60 km/h per a complir amb la seva penalització, les seves aspiracions d'aconseguir un gran resultat s'allunyaren de manera definitiva, encara que l'onzena posició final no es pot considerar un mal resultat.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.