algo de nubes
  • Màx: 13°
  • Mín:
10°

La publicitat es mostra amb humor a «Model clowntrapublicitaria»

NURIA ABAD.Palma.
El muntatge Model clowntrapubicitaria, de la companyia basca Oihulari Clown, és l'oferta que l'actriu Victoria Imaz va estrenar ahir vespre al Teatre del Mar. Es tracta d'una divertida paròdia, «basada en l'humor social, però sense arribar al pamflet», que critica els missatges publicitaris que ens transmeten els anuncis televisius i que presenten «un arquetip de dona irreal i inabastable».

Imaz representa Pauxa, una singular aspirant a model, estèticament divergent i una mica allunyada dels cànons de bellesa actuals, que explica les seves aventures i desaventures al món de la publicitat, activitat que segons Imaz, «escamoteja la feina invisible de l'estima de casa, una feina que sosté l'economia nacional».

En aquest sentit, el muntatge està format per una successió de gags sarcàstics i irònics que «continuen provocant el riure després de més d'una dècada, perquè els tòpics publicitaris es mantenen». Aquesta comèdia, que romandrà en cartellera fins el pròxim dia vint-i-tres de novembre, va néixer l'any 1992 i ha estat representada més de set-centes vegades entre Espanya i Sud-amèrica.

La seva autora, la pròpia actriu Victoria Imaz, és també la fundadora de la companyia basca Oihulari Klown, i en el seu currículum destaca haver treballat com a màscara còmica, entre el juny de 1998 i el desembre del 2000, per al Cirque du Soleil al Canadà i als Estats Units, entre d'altres feines.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.