cielo claro
  • Màx: 16.97°
  • Mín: 9.69°

'Teatro de la Abadía' presenta a Palma la cara «més humana» del «Mesías»

La formació madrilenya obre amb aquest espectacle el cicle Teatres del Món

40156
Rafael Rojas, Ernesto Arias i David Luque, tres dels actors. | L.M.

La companyia Teatro de la Abadía presenta avui i demà a la sala Magna de l'Auditòrium l'obra Mesías d'Steven Berkoff, dirigida per José Luis Gómez. Les representacions, que tindran lloc a les 22.00 i les 19.00 hores respectivament, formen part del cicle Teatres del Món, que s'obri amb aquest espectacle. Ernesto Arias, en el paper de Jesús, Rafael Rojas, com a Joan el Baptista i David Luque com a Caifàs són alguns dels actors que formen part del repartiment de l'obra, que «en gran part se sustenta gràcies al cor, del qual van emergint tots els personatges» explica Luque.

Segons Arias, Berkoff retrata aquí «la cara humana de Jesús, amb les seves pors, els seus desigs, les seves ambicions i el seu sentit de l'humor, sense oblidar que qualsevol persona té una idea preconcebuda de Jesús i per això conjuga el seu costat diví i de mite amb l'humà». Per l'actor, aquesta fou una de les principals dificultats, conjugar les dues vessants del personatge, com també ho fou «tornar el sentit a les seves paraules que de tant repetides, com una lletania, ja l'han perdut».

La història que es conta a Mesías parteix del fet que el mateix Jesús no creia en l'arribada del Messies i ordeix una trama per fer realitat les profecies i donar al poble el messies que espera. En aquest sentit el que l'autor pretén és «aclarir, posar en qüestió i obrir un camí per a la reflexió» sobre el fenomen de Jesús, explica Rojas, «Berkoff denuncia la manipulació que s'ha fet del missatge de Jesús, que s'ha usat per utilitzar la gent, i si bé ell ho fa amb el cristianisme aquest fet es pot extrapolar a qualsevol altra religió» afegeix Luque.

En una obra que requereix «atenció i disposició per escoltar per part de l'espectador», segons Luque, Berkoff dóna «veu al traïdor», explica Rojas, «mostrant la lluita interior d'un home que es veu obligat a trair algú que admira perquè la història continuï endavant». Amb una escenografia «poètica i plàsticament reduïda, amb una instal·lació de Jaume Plensa» l'obra se sustenta «en el treball dels actors, perquè són aquests qui mantenen viu el teatre», conclou Arias.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.