L'especialista en art, llicenciat en dret i president de la Fundación Círculo de Arte Social de Madrid, Jaime Padró, afirma que «no és necessari ser un expert en art per entendre Miró, ni tan sols fa falta haver anat a la universitat o tenir uns coneixements determinats. Per entendre'l hom ha d'utilitzar les qualitats conscients d'un nin, que és el que feia l'artista». Padró ha impartit aquest cap de setmana a la Fundació Miró un taller que sota el títol Encontre amb Miró. La mirada de Miró, proposa l'acostament a la figura de l'artista, «que era una persona senzilla i la més ecologista del món».
A través de l'observació i l'experimentació Padró féu que els participants del taller s'enfrontassin a la seva experiència creativa i a l'encontre amb Miró i amb ells mateixos. El director del taller considera que «Miró es deixava inspirar per qualsevol cosa, fitxava la seva atenció en un objecte, el recollia, l'interioritzava i posteriorment el representava. Era la seva experiència pròpia traduïda a la pintura o l'escultura».
Padró considera que «no ens hem de demanar què representa o què significa una obra de Miró, sinó que hem de prendre la mateixa actitud que el pintor i deixar que la seva obra actuï sobre nosaltres, i aquest procés és aplicable a qualsevol altre artista, des de Picasso a Velázquez; fer, per tant, la mateixa activitat prèvia que els ha conduït a l'obra i tenir la seva mateixa actitud davant allò que plasma» afegeix.
«Des del meu punt de vista la Fundació Miró hauria de ser visitada per nins, joves, adults i tots ells haurien d'intentar posar-se en la mateixa situació que l'artista, tant pel que fa al seu vessant de pintor com al d'escultor, sense intentar entendre res més» explica Padró. Padró es qüestiona el fet que «tots els nins del món entenen Miró, perquè això no passa amb els adults? Miró es col·loca conscientment en la mentalitat d'un nin i recrea el món. És molt trist que una figura com Miró, que és part del patrimoni universal no formi part del nostre patrimoni per aquesta manca de comprensió».