Els espanyols gasten en bellesa i neteja 20.000 milions de pessetes a l'any

TW
0

Els espanyols gasten 20.000 milions de pessetes anuals en productes de bellesa i de neteja de gran difusió, i uns 13.000 milions en marques de prestigi, segons distintes fonts consultades que coincideixen a assenyalar que colònies, desodorants, cremes de mans i hidratants són els articles més consumits.

Dotze milions de dones usen barres de llavis i quasi vuit llet corporal, mentre que els productes manco habituals d'elles són la crema de contorn d'ulls (2.002.000), l'antiarrugues (1'9 milions) i els anticel·lulítics, precisa la primera onada de dades de l'Estudi General de Mitjans d'aquest any. L'informe detalla que cada any augmenta també l'ús de poductes cosmètics de platja, sobretot broncejadors, i especifica que 9'8 milions d'espanyoles utilitzen compreses mentre que 4'2 milions prefereixen tampons.

Àngels Solans, de l'equip directiu d'una de les principals firmes cosmètiques, va dir que segons els darrers sondeigs d'aquest centre, el 55% de les espanyoles utilitzen cremes; un 35% articles de neteja i un 62% tractaments facials, xifres que estan encara per davall de la mitjana europea. En cremes hidratants, va dir Solans, els espanyols es varen gastar 8.344 milions de pessetes l'any passat, 1.655 milions en nutritives i 2.365 en antiarrugues.