El Consell de Mallorca col·laborarà amb l’actor danés Johan Philip «Pilou» Asbæk (Joc de Trons) qui ha ofert la seva imatge per promocionar l’illa de Mallorca arreu del món.
D’aquesta manera, Asbæk, vinculat a Mallorca on els seus pares han impulsat el C.C. Andratx, un centre cultural d’avantguarda, difondrà els productes locals i els valors naturals de la Serra de Tramuntana. La participació del popular actor, en tot un seguit d’activitats que ara es tancaran mitjançant un acord de col·laboració, «no s’ha d’interpretar com una campanya de promoció turística a l’ús i pensada des de l’òptica per atreure més turistes» ha explicat el president del Consell, Miquel Ensenyat. «Es tracta de donar a conèixer productes de Mallorca. Tot en una línia de diversificació de l’economia i impuls a la promoció econòmica de l’illa».
En aquest sentit, el Consell destaca que les exportacions als països nòrdics només suposen 9 milions d’euros del total que exporten les Balears. En canvi, les importacions d’aquests països suposen 6 milions. D’acord amb Ensenyat, «volem obrir un nou mercat per les nostres empreses diversificant l’economia. Creiem que es tracta d’una acció coherent de promoció orientada al mercat adequat. Això no vol dir, al marge de les relacions comercials, que aquesta promoció ens ajudi a desenvolupar un nou model turístic».
Amb aquest acord, el Consell inicia un camí de promoció i suport al turisme no tradicional per rompre la dependència del turisme de sol i platja amb la potenciació i millora del patrimoni natural, arquitectònic i arqueològic. «El turista nòrdic gasta un 30 per cent més que el britànic i cerca una oferta que, creiem, que la Serra i els pobles de l’interior ofereixen», ha assegurat Ensenyat.