«Celebram l’impuls d’un nou corredor de tren al Migjorn, però qüestionam el projecte així com està plantejat», ha assegurat el diputat de Més per Mallorca, Ferran Rosa. «El nou traçat projectat al seu pas per Llucmajor presenta problemes a l’entrada, per dins el municipi i a la sortida, a més de fraccionar finques de manera innecessària, moltes de les quals són agrícoles, afectant unes 150 persones», ha denunciat el diputat.
En aquest sentit, el regidor de Més per Llucmajor, Oriol Gómez, ha qüestionat l’entrada a Llucmajor per la ronda de Migjorn, «un punt conflictiu perquè es planteja en superfície i compartint espai amb els cotxes, quan perfectament es podria desplaçar el traçat al final de la trama urbana a 150 metres». Aquest fet suposaria un punt particularment feble per als ecosobiranistes donat que en haver-hi una sola via, qualsevol incidència en aquest tram suposaria grans impactes a tota la línia. A més, els ecosobiranistes qüestionen que el pas per la ronda de Migjorn «obliga a desviar el trànsit per davant el CEIP sa Marina de Llucmajor, impedint la pacificació dels entorns escolars».
Alhora, la sortida de Llucmajor s’ha vist modificada després de la primera fase d’al·legacions, reprenent una alternativa descartada en el passat que travessa transversalment nombroses finques, moltes d’elles amb explotacions agrícoles i generant un perjudici per unes 150 persones, així com encarint el projecte perquè obliga a construir dos viaductes sobre l’autopista, en lloc de travessar-la una sola vegada.
Per a resoldre-ho, el partit proposa modificar el traçat a l’entrada, el pas i la sortida de Llucmajor. En concret, es reclama que, una vegada sortit de s’Arenal de Llucmajor, el traçat del tren vagi adossat pel sud a la carretera MA-6020, de forma que s’eviti el pas per zona ANEI i el fraccionament innecessari de finques, minimitzant així els impactes visuals i ambientals.
Així mateix, pel que fa al pas per Llucmajor, Més per Mallorca rebutja que el traçat pel bell mig del poble a través de la ronda de Migjorn i reclama circumval·lar el nucli pel sud, de forma que s’eviti la coexistència amb la resta del trànsit rodat i es pugui desenvolupar la xarxa en via doble, reduint els riscos davant possibles incidències.
Per últim, i respecte de la sortida de Llucmajor, des de Més per Mallorca reclamen que es recuperi el traçat inicial, que discorre paral·lel a la carretera de Campos des de la sortida de Llucmajor, evitant el fraccionament de finques i reduint, també, el temps de trajecte. Amb aquest canvi, a més, s’evitaria el sobrecost d’haver de construir un viaducte extra sobre l’autopista.
Per altra banda, el diputat de Més per Mallorca ha criticat també que el projecte continua sense assegurar la intermodalitat. «L’arribada a Son Costa – Son Fortesa allunya el tren de tota la xarxa de bus del TIB i de l’EMT i obliga a fer transbordament quan els trens del Raiguer ja van plens», ha afirmat Rosa. A més, la formació alerta que el fet de fer una nova línia a Son Costa-Son Fortesa davall de l’actual obligarà a obrir tota l’estació, generant que no hi puguin circular trens durant el temps que durin les obres, de manera que tots els usuaris del Raiguer i Manacor hauran de baixar a Son Fuster. Per resoldre-ho, Més proposa una sortida de Palma des de l'Estació Intermodal en túnel per Marquès de la Fontsanta, Metge Darder i Indalecio Prieto, donant servei a Pere Garau i Son Gotleu, a la vegada que permet la intermodalitat amb la resta de transports.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.