L’OCB celebra la rectificació del Govern amb relació al requisit de català a la sanitat pública
La junta directiva de l’OCB s’ha reunit amb caràcter d’urgència per analitzar la rectificació del Govern balear sobre l'exempció del requisit d'acreditar coneixements de llengua catalana pel personal sanitari. Joan Miralles, president de l'entitat, ha manifestat que «quan hi ha voluntat, s’arriba a acords». Així, l’Obra Cultural Balear, que du seixanta anys «encapçalat la mobilització social per a que el català torni a ser un requisit a la sanitat pública», celebra aquest anunci com una victòria col·lectiva.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ni entitats ni partits polítics defensen realment la llengua catalana. Tot és màrketing.
Parecen la reunión de una secta de iluminados. Vaya fachas.
Molt poca gent en parla; però crec que vàrem badar, gairebé tots, quan es preparava i es va aprovar la llei que permet les exempcions i no vàrem fer la pressió que s'ha fet ara corrents i a mitges; o sigui, malament, ja que encara n'hi haurà, d'exempcions mal aplicades.
Moltes gràcies OCB.
Hi ha gent, que després de dos anys, no s'han molestat en fer ni tan sols un curs de català, i continuen en el seu lloc. Això és paper banyat.
Han fet via a celebrar que hi haurà un munt de gent que se podrà presentar a les proves i ocupar-les sense saber català. Vol dir que aquest fet no és un retrocés? Faran bé a estar vigilants perquè d'entre tota la gentada que durany anys ha gaudit d'una moratòria de dos anys, mai no hem arribat a aclarir si l'han arribat a aprende.