algo de nubes
  • Màx: 18.82°
  • Mín: 13.93°
18°

Terraferida: «Els partits que es posaven darrere la pancarta contra les autopistes ara voten a favor»

Obres autopista Inca | Terraferida

El president del Consell, Miquel Ensenyat, i la consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, han presentat aquest dijous el projecte de desdoblament de la carretera de Llucmajor a Campos, aprovat per unanimitat en la comissió informativa.

Des de Terraferida han comunicat que l'aprovació s'ha fet «de la pitjor manera». «Tot i que els partits que governen el Consell prometeren que la transparència seria total en el dia a dia de la institució, el projecte s'ha cuinat amb les velles formes. No ha passat per exposició pública, aprovant-se sense que la ciutadania hagi pogut ni tan sols consultar-ho», denuncien.

L'Associació s'ha mostrat indignada perquè «el Consell demostra que no vol debat públic sobre un projecte faraònic que tendrà costos ambientals, econòmics i socials de gran magnitud. Recordem que s'hauran d'expropiar prop de 220 finques, i els seus propietaris no han tengut informació ni possibilitats de fer al·legacions. A més a més, el projecte ni tan sols ha passat pel Plenari del Consell, sols per una Comissió informativa».

També acusen el Consell d'«amagar així les hectàrees de territori que consumirà, l'increment de trànsit induït que durà associada l'obra, l'efecte urbanitzador que tendrà sobre tota la comarca i l'impacte sobre el petit comerç. Tampoc no han volgut donar cap informació de l'impacte del projecte sobre explotacions agràries actives afectades, ni sobre béns patrimonials que es podrien veure malmesos, ni amb quin grau»

Segons Terraferida, els principals impactes territorials i ambientals coneguts d'aquest macroprojecte de 4 carrils més 2 vials de serveis, són els següents:

• Arrasarà prop de 35 hectàrees de conreus, garrigues i boscs

• Més de 2.000 arbres fruiters (ametllers, garrovers i oliveres) seran arrabassats

• Costarà 42 milions (+ sobrecosts). • Farà créixer el trànsit un 10% (*)

• S'hauran d'expropiar prop de 222 finques

• Patrimoni afectat: barraques de roter i de curucull, safaretjos, un pont i la via del tren antic, la cova d’En Verdera etc. (*).

• S'extrauran prop de 170.000 metres cúbics de terra fèrtil (*)

• Els àrids per a la construcció, sortiran de muntanyes mallorquines, generant encara més impactes a altres llocs de Mallorca

• Permetrà guanyar 1 minut i 48 segons (de 80 a 110 per un tram de 8,8 km)

• Incrementarà la pressió constructora sobre tot el Llevant i Migjorn de Mallorca

(*) Informació inclosa al projecte fet públic el 2014

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Maria Margalida R., fa mes de 6 anys

En començ a tenir les bosses plenes, d'aquesta genteta de terraferida.
Els he observat i en realitat no aporten cap proposta mínimament consistent.

Valoració:1menosmas
Per M, fa mes de 6 anys

Només es tracta d'afegir dos carrils a la carretera vella i arreglar-la. Hi ha molts d'accidents a aquesta carretera i, totes les vides que es puguin salvar, valen molt més que les floretes que puguin tirar els ecologistes , que dit de passada, darrerament pareix que fan el brou espes a la dreta mentidera i corrupte.

Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente