Els partidaris del trilingüisme es reuneixen amb els batles de Calvià i Llucmajor
Efectius de la marea blanca i la marea verda tingueren aquests dies una tensa trobada a una reunió informativa a un centre de Palma
L'Assemblea per una Escola Trilingüe tracta d'estendre la seva influència des que es presentà en societat fa un parell de setmanes. Amb aquesta intenció els dies passats es reuniren amb ciutadans i els batles i regidors d'Educació dels Ajuntaments de Calvià i Llucmajor, on governa el Partit Popular.
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
7 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Curios que després de xerrar de multitut d'informes i mostrar un extens estudi pedagogic de s'universitat, ni es representant de sa FAPA ni es pedagògue de s'UIB varen saber contestat si s'havia fet qualque estudi sobre es dos anys i busques de conflicte que duen a ses esquenes ets alumnes de sa escola pública.
¿ Es plantegen ses puces si són propietàries de ca !! Acas no sa pot considera una colonizació i un extermini sa conquista den Jaume I de Aragó, no de Catalunya ? A Mallorca, en bon mallorquí ... Es Català a Catalunya !! http://www.youtube.com/watch?v=-y56iRuHLuE
No són la mateixa cosa (1) el TIL, (2) el bilingüisme o trilingüisme i (3) saber com més llengües millor després de la normalització de l'idioma propi del país. Són tres coses diferents i només la darrera és bona.
Ben dit, Anselm! Partidaris del trilingüisme ho som tots, excepte ells (els de la foto i el govern)! Prou de demagògia, volem que els infants en acabar l'educació obligatòria siguin capaços de parlar dues, tres o més llengües. Això amb el TIL és tècnicament impossible!
I com sempre. Es reuneixen amb els seus, a porta tancada i només per treure un titular al diaris. Fora ningú que els pugui questionar, o simplement fer preguntes. Agafen un parell dels que tenen la cadira gelosa i a fer el " paripé " per treure un titular de diari. La ignorància té el poder.
Després del fracàs en el seu intent de boicot a les Apimas, ara van a cercar el primo se zumosol...
El titular és erroni. Les persones que surten a la foto no són "els partidaris del trilingUisme" sinó "els partidaris del decret TIL"; és a dir, d'un projecte que és un desastre i que si s'arriba a aplicar acabarà amb l'ensenyament en qualsevol llengua. Els que realment volem multilingüisme som els que ens oposam al TIL i volem un model (que amb alguns retocs pot esser l'existent fins ara; el decret de mínims) que permeti finalitzar els estudis amb un nivell semblant de català i castellà, al qual es pot afegir una altra llengua sense perjudicar els continguts.