algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 16°
16°

Madrid encara preveu el finançament del tren de Llevant

El Govern balear anuncià dies enrere la seva renúncia definitiva a la conclusió del tram fins a Capdepera

19992
MALLORCA. FERROCARRILES. LA PLATAFORMA DEL TREN DE LLEVANT EXIGE EL CUMPLIMIENTO DEL CONVENIO FERROVIARIO DE LA LINEA MANACOR - ARTA - CALA RAJADA. | M. RAMIS

El Govern de les Illes Balears anuncià setmanes enrere la seva decisió definitiva de no acabar les obres del tren de Llevant. Curiosament, tot i la renúncia del conseller Gabriel Company, el Ministeri de Foment encara preveu el seu finançament.

Així ho ha fet saber recentment el Govern de Mariano Rajoy al diputat valencià Joan Baldoví, qui formulà una pregunta en el Congrés dels Diputats en aquest sentit a instància de MÉS. El Pla d'Infraestructures, Transport i Habitatge (PITVI) de l'Estat pel període 2012-2024 es refereix encara al conveni d'execució del "Tren de Mallorca" per una banda i a un altre per "actuacions del Tren Lleuger Badia de Palma".

El diputat nacionalista del País Valencià, a petició de MÉS, sol·licità a Foment que concretàs a quins convenis al·ludia el PITVI i el Ministeri contestà el passat 27 de maig. Explicà que es referia als convenis firmats el 2008 i en el 2010. El conveni del 2008 contempla una inversió de 443,8 milions d'euros per finançar el tren fins a Cala Rajada i fins Alcúdia, així com la seva electrificació. El conveni rubricat el 2010 és el que preveu la construcció del tramvia de la platja de Palma i contempla una inversió de 35 milions d'euros.

El conseller Gabriel Company ha manifestat en diferents ocasions que l'acord del 2008 era paper mullat i que no tenia cap validesa. La realitat, en tot cas, és que el PITVI encara preveu les inversions.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Joan Miró Font, fa mes de 11 anys

Això demostra que s'oposició de veritat an es tren no és a fora sinó a casa. Foren es hotelers de s'Arenal es qui l'any 1963 demanaren que llevassen es tren de Santanyí

Valoració:1menosmas
Per Un de tants, fa mes de 11 anys

A segur i Pep

que sou propietaris d'un concessionari d'automòbils o d'estacions de servei?

Pep:

per què en lloc de dir "feim un referèndum" dius "feis"? En tot cas el més correcte seria dir "que facin". Però parlar de referèndums amb aquests del PP...

Segur:

també esteim pagant una quatitat molt grossa de doblers en sous a un govern d'incompetents i aquesta notícia n'és una demostració.

Valoració:2menosmas
Per Xuc-xuuuuuc!, fa mes de 11 anys

El tren, arribant fíns a la costa pot esser rentable i d´interés turistic. El que vulgui anar en cotxe per tot arreu que hi vagi, però que deixi als altres tranquilsi

Valoració:7menosmas
Per segur, fa mes de 11 anys

Jo n'estic a favor; pero aquest tren mai donará ni un velló. Voleu un altra desberat com es Palau de Congressos?. O es tramvía?. Cada any pagam 300 millons de euros només de interessos per sa deuta que mos va deixar es Pacte de Progrés (de Progrés, vaja pardalada).

Valoració:-8menosmas
Per pep, fa mes de 11 anys

Que sa majoria no vol tren, que no ho veis? Feis referèndum i ho veureu!

Valoració:-11menosmas
Per corc, fa mes de 11 anys

Dels collons d´en Rajao i poden penjar en Baussano i als d´aquest en Company.
Esperen per fer s´enllaç amb el corredor Mediterrani que passa per Madriz i el METRO
submari de n´ha CABRER, tot un exit.

Valoració:6menosmas
Per MAKI, fa mes de 11 anys

Quina desgracia de governants que tenim a Balears...putejen als seus propis administrats...

Valoració:10menosmas
Per joan, fa mes de 11 anys

Que es pot esperar d'un President que a dret i a tort diu que renúncia a l'idioma de la comunitat que governa?

Valoració:13menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente