Totes les empreses que vulguin lliurar publicitat comercial directa a Alaró hauran d'anar en compte. L'1 de gener entrà en vigor una nova ordenança que regula el repartiment al poble i obliga les empreses a treure una llicència municipal i a pagar una taxa. El batle d'Alaró, Joan Simonet (PP), explica que "hem arribat a un punt en el qual regna un descontrol absolut i es poden veure papers tirats de qualsevol manera pels carrers del poble i als portals de les cases; i ha arribat l'hora de posar-hi seny".
Permís
Així les coses, les empreses de publicitat hauran d'adreçar-se a la Sala per treure la corresponent llicència i pagar un quota de 60 euros pel repartiment de material publicitari que només serà vàlida durant tres dies. Si volen tornar a lliurar publicitat hauran de tornar a expedir el permís. Simonet recalca que "tot el material publicitari ha de dur a un lloc visible una identificació de l'empresa anunciant i s'hi ha de fer constar, com a mínim, el nom complet de l'empresa, el NIF, l'adreça i el telèfon". Així, la Sala pretén acabar amb els enviaments massius que col·lapsen les bústies i els carrers del poble, on molts dels repartidors no lliuren la publicitat i la deixen al carrer".
Així mateix, queda totalment prohibit repartir material publicitari a la zona rústica del municipi, només és vàlid fer-ho al nucli urbà dins les bústies habilitades a les llars. Simonet explica que, en part, l'Ajuntament va prendre la decisió "arran de la posada en marxa el 8 de juliol de la Llei autonòmica que regula la publicitat dinàmica a les Balears". Alaró no és el primer municipi que combat els enviaments massius i descontrolats de publicitat, ja que el mes de maig del 2010 Campanet va apostar per la creació d'un cànon que obliga les empreses a pagar a la Sala una taxa segons quin sigui el pes dels fullets.
Això està bé. És ben necessari que la senyora Calvo pregui nota i faci el mateix, que ja estic fins els nassos de rebre publicitat no desitjada.