Alcúdia apel·la al consens

UM, PSOE i PP s'uneixen per presentar les al·legacions al corredor nord per dur el tren fins a Alcúdia. “Els alcudiencs volem decidir amb llibertat allò que ens convé sense imposicions externes”, diuen

TW
0

En un acte sense precedents, els portaveus dels tres grups polítics amb representació municipal a Alcúdia (UM i PSOE en l’equip de govern i el PP en l’oposició) ahir feren una roda de premsa conjunta per tal d’informar del plec d’al·legacions que presenta l’Ajuntament contra l’estudi de la Conselleria de Mobilitat sobre la prolongació de la línia del tren entre sa Pobla i Alcúdia. Amb la compareixença conjunta fan una crida a la reflexió. "Davant d’aquests temes ens sabem posar d’acord per defensar els interessos d’Alcúdia i això ha de fer pensar la Conselleria de Mobilitat que ha de tenir en compte el nostre consens. Els alcudiencs volem decidir lliurement allò que ens convé sense imposicions externes", digué la portaveu dels populars, Coloma Terrassa.

L’Ajuntament d’Alcúdia insisteix en la necessitat que la Conselleria estudiï la possibilitat de dur el tren fins al Port de Alcúdia per l’anomenat corredor sud fixant l’estació del ferrocarril en els voltants de l’avinguda del Tucà on es concentren la majoria de places turístiques del municipi. Demana que a l’hora de calcular els possibles usuaris del tren es tingui en compte la població resident i la turística, tenint en compte la distribució real i disseminada d’aquesta població. Demanen, a més, que l’estudi comptabilitzi no només els metres afectats per les expropiacions, sinó també el nombre de parcel·les. A més, també sol·liciten que s’analitzi la magnitud de l’impacte del corredor damunt el sistema viari existent, ja que l’estudi proposa un desviament de la carretera Ma-13 mitjançant un revolt de 70 metres de radi.

Els comerciants de Manacor, amb el tren

La proposta de la Conselleria de Mobilitat de fer passar el tren en superfície per damunt el passeig del Ferrocarril està guanyant adeptes. El conseller Gabriel Vicens, el director general de Mobilitat, Joan Verger, i el gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Jaume Jaume, es desplaçaren ahir a Manacor per explicar a les associacions de veïns i de comerciants la proposta del tren en superfície, oposada al soterrament i desviar-lo pels afores de la ciutat.

El conseller Vicens tornà a explicar els avantatges tècnics que suposarà el tren en superfície, la seguretat que comportarà amb una regulació amb semàfors i demanà ‘obrir la ment’ a un nou concepte de tren tramvia, modern, ecològic, sostenible i que circularà a 50 quilòmetres per hora. Els comerciants varen coincidir amb el conseller que el nou tren tram al seu pas per la ciutat suposarà l’activació comercial del passeig del Ferrocarril i la seva zona. Les associacions veïnals de les Avingudes, Centre i Ferrocarril varen mostrar el seu suport a la proposta del Govern balear i també varen anunciar mesures de promoció.