«Els entrenadors no som bruixots ni tenim cap fórmula màgica»

Jaume Bauzà fa un balanç positiu dels primers dies amb l'Smederevo

TW
0

El tècnic sineuer Jaume Bauçà, que a principis de mes fitxà per l'Smederevo de la Primera Divisió sèrbia i que es convertí així en el primer entrenador mallorquí que dirigeix un equip d'elit a l'estranger, aprofità l'aturada hivernal del Campionat per fer un primer balanç de la seva nova experiència professional.

-Quina valoració feis del vostre primer mes com a tècnic de l'Smederevo?
-Opino que el balanç és positiu, millor del que esperava, ja que dels 3 partits de Lliga que hem disputat n'hem guanyat dos contra rivals directes -Obilic i Buducnost- i n'hem perdut un contra el Partizan, candidat al títol. També perdérem un partit de Copa davant l'Estrella Roja, però entrava dins de la lògica.

-Suposo que això deu suposar una gran satisfacció personal...
-Sí, però la veritat és que els resultats fins ara ens han acompanyat. També podria haver estat possible que fent la mateixa feina no haguéssim sumat cap punt. Els entrenadors no som bruixots ni tenim fórmules màgiques. Em vaig fer càrrec d'un equip que estava ferit i no hem d'oblidar que encara estem en zona de descens. La situació encara és molt complicada, queda molta feina per fer i l'objectiu de la permanència és, sincerament, molt difícil. Malgrat tot, els ànims estan al cent per cent.

-Heu canviat molt l'estil de jugar de l'equip?
-L'equip encaixava molts gols i necessitava fer feina defensiva i, encara que a mi m'agrada més treballar els aspectes ofensius, no he volgut començar la casa pel sostre i la prioritat era fer feina en l'organització de la defensa. Per sort, els jugadors han acatat el canvi d'entrenador i s'han mostrat receptius amb els canvis

-Heu demanat nous reforços a la directiva?
-He fet una primera anàlisi de l'equip i considero que necessitam reforçar 3 o 4 posicions. No obstant això, no he rebut cap garantia de fitxatges per part del club.

-Quines han estat les majors dificultats?
-Per ara cap. L'acollida per part del club i l'afició ha estat formidable. He superat el període d'adaptació i els problemes de comunicació. Les dificultats arriben ara, ja que ens espera un calendari molt complicat.