El manresà Toni Elías perdé ahir totes les seves opcions de
lluitar pel títol mundial de 125 cc ja que acabà sisè en el GP de
Malàisia, mentre que el seu gran rival, Manuel Poggiali, fou segon.
El millor resultat espanyol fou el del madrileny «Fonsi» Nieto,
tercer, que tornà a pujar al podi en el quart de litre. Elías va
fer tot el que va estar al seu abast per lluitar fins al darrer
moment pel títol mundial de la més petita de les cilindrades, però
el potencial de les Derbi/Gilera del japonès Youichi Ui i el pilot
de Sant Marino, Manuel Poggiali, li ho varen impedir. Fou el més
ràpid en els entrenaments i també a la sortida de la cursa, com
quasi sempre, però just darrere del català es col·locà Ui, mentre
que Poggiali començà a remuntar.
La superioritat d'Ui fou clara i l'eficàcia de Poggiali per
remuntant, espectacular. A Elías només li quedà l'opció d'entrar
per davant del pilot de Sant Marino, però ni això no li fou
possible. La seva moto era, amb diferència, molt inferior en
acceleració i velocitat punta a la dels seus rivals i, d'aquesta
manera, és impossible que arribin els resultats i menys quan abans
de la recta de meta hi ha dues llargues zones en què el motor
resulta determinant.
Als 250 cc, el japonès Daijiro Katoh (Honda Movistar) aconseguí
el Campionat del Món. El pilot nipó, que pertany a l'esquadra
espanyola dirigida per Angel Nieto, dominà la prova des del
començament i només el seu compatriota i rival Tetsuya Harada
(Aprilia) i l'espanyol Fonsi Nieto (Aprilia) pogueren seguir la
seva estela. Katoh necessitava la victòria per proclamar-se campió
i ho aconseguí sense cap problema. El seu únic i possible rival,
Tetsuya Harada (Aprilia), va veure des de darrere com Katoh partia
irremisiblement sense que ell ho pogués evitar. Però si Katoh marxà
amb comoditat cap al triomf, Harada va haver de lluitar amb força
per la segona plaça amb Emili Alzamora, fins que aquest va caure, i
amb «Fonsi» González Nieto. El madrileny, a les darreres voltes, no
pogué evitar que Harada el superàs.
En 500 cc, Valentino Rossi (Honda) tornà a demostrar la seva
superioritat en la categoria, tot i que la setmana passada ja es va
adjudicar el campionat mundial. El seu compatriota Loris Capirossi
(Honda) i l'australià (Garry McCoy) el van acompanyar al podi
asiàtic en el segon i tercer lloc, respectivament. El millor
corredor català fou el veterà Àlex Crivillé (Honda) en la sisena
plaça, seguit per Gibernau en vuitè lloc i Checa en el desè. Amb el
títol a la butxaca des d'Austràlia, Rossi no realitzà una bona
sortida, la qual cosa l'obligà a efectuar una sèrie d'avançaments
no exempts de risc. Capirossi ocupava la primera posició seguit del
sempre espectacular Garry McCoy, que ben aviat va veure com Rossi
s'hi col·locava just darrere. El campió del món no tardà a superar
McCoy i aconseguí un nou triomf.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.