chubasco de ligera intensidad
  • Màx: 31°
  • Mín: 25°
28°

Els turistes suspenen Mallorca com a destinació

Imatge d'arxiu de Magaluf.

dB

El darrer Quadern de la Fundació Gadeso (Com veuen els turistes Mallorca?) revela que les persones que visiten l’illa valoren en un 4,6 sobre 10 el producte turístic que se’ls ofereix (allotjament, oferta especialitzada, serveis públics i entorn mediambiental).

De tots els factors que componen aquesta enquesta, l’únic que satisfà les persones enquestades és el de l’allotjament, valorat en un 5,8 per cent, una valoració que l’any 2013 era del 6,5 per cent i el 2014 del 6,3.
Pel que fa a l’anomenada oferta especialitzada, els serveis públics i l’entorn mediambiental presenten uns valors globals negatius, unes xifres que any rere any empitjoren.

L’oferta especialitzada, que engloba, entre altres, els serveis de platja, l’oferta lúdica i gastronòmica o l’oferta comercial, ha estat valorada amb un 4,1 per cent, 0,1 punt per sota de la valoració que rebia l’any 2014 (4,2).
Els serveis públics (assistència sanitària, transports, informació, equipaments culturals i seguretat ciutadana) reben una valoració del 4,4 per cent, mentre que l’any 2014 era del 4,5 i del 4,6 el 2013.

Per últim la valoració que els turistes fan de l’entorn mediambiental (aigües marines, contaminació atmosfèrica, entorn urbà i paisatgístic, neteja i contaminació acústica) ha estat valorada amb només un 4,2 per cent, una xifra que l’any 2014 era del 4,4 per cent i el 2013 del 4,6 per cent.

Gairebé el 70% dels turistes que escullen Mallorca ho fan motivats pel preu

El mateix estudi de Gadeso revela que el preu ha passat a ser la primera motivació dels turistes per escollir Mallorca com a destinació per a passar les seves vacances.

Segons explica l’estudi «enguany, a causa dels efectes de la crisi socioeconòmica que estem patint, la intensitat és encara més alta i més de dos terços dels visitants afirmen que el preu és un factor fonamental a l’hora de triar destinació. Dins aquest factor hi podem incloure les facilitats de comunicació amb els principals mercats emissors i la presència a les illes de les companyies de baix cost».

El segon motiu que manifesten els visitants per venir a Mallorca (el 54,3 per cent) continua essent el sol i platja, molt per sota del factor de la diversió que només asseguren que els influencia en el 20,4 per cent dels casos.

El ‘tot inclòs’

L’estudi també inclou l’opinió que tenen els visitants de l’oferta del ‘tot inclòs’, que de mitjana l’han valorada amb un 4,7 per cent. Pel 57 per cent dels turistes Mallorca ha estat la primera destinació en la qual han optat per aquesta opció.
A la pregunta de si tornarien a contractar aquesta modalitat d’estada, un 41 per cent ha respost que sí, el 20 per cent que no i un 39 assegura que depèn de la destinació i de les característiques de l’establiment.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per ERGO, fa mes de 6 anys

I que esperavau.....
Destruint el paisatge amb carreteres perquè circulin cada vegada més cotxos; ampliant ports perquè atraquin més vaixells, rebaixant preus i qualitats en els hotels perquè vinguin més turistes......tot això ens durà a la reuïna, dels mallorquins, no dels hotelers.

Valoració:8menosmas
Per "Castella mos roba", fa mes de 6 anys

De fet, el turisme a Mallorca està en decliu des de els anys 1983/84, o sigui 30 anys després la curva ha de ascendir en qualitat.
Tal vegada reduint un 70% el nombre de turistes se pugui aconseguir el mateix ingressos que amb el 100% actual.
Enguany hauriem de haver tengut un 30% dels turistes i el mateix ingressos.

Valoració:3menosmas
Per Joan L, fa mes de 6 anys

Els turistes suspenen Mallorca com a destinació turística perquè hi ha massa turistes com ells!

Valoració:9menosmas
Per Goriet, fa mes de 6 anys

És ben hora d'encetar el debat del decreixement turístic.
Associar progrés amb creixement és una errada considerable, típica dels mallorquins.

Valoració:18menosmas
Per JaTeFeinaElNouGovern, fa mes de 6 anys

O sigui, els anys anteriors ja suspeniem, però encara hem enpitjorat. Idò mira que bé ha anat la política del PP!

Ja s'hi pot posar el nou govern a fer que ca nostra sigui un lloc més acollidor, si n'hem de viure d'això. I compte, dic "n'hem", no que només en visquin els peixos grossos hotelers.

Ara mateix ens hem quedat en una merda però barata. Crec que podem aspirar a alguna cosa més!

Valoració:14menosmas
Per Txum-txum, fa mes de 6 anys

La culpa és del turisme barater. Cap persona mínimament educada, voldria ficar-se enmig d´aquest "txum-txum" que ens dúen, per guapa que sigui la nostra Illa.
I qui fa negocis amb aqueix turisme?

Valoració:27menosmas
Per Foner, fa mes de 6 anys

Per molt mallorquí q et definesquis no ets més q un simple incult! Ja q la majoria de foresters són bastant més inteligents q tu!

Valoració:8menosmas
Per Idò no, fa mes de 6 anys

Som molts més que suspenem el feixisme español.Idò sí,
no enyoris tant en Franco, que ell sí que ho era de feixista... igual que els seus seguidors.

Valoració:22menosmas
Per Només pensen en omplir el sac i fugir, fa mes de 6 anys

Si els hotelers no canvien i permetem puntas ballenas i altres herbes, serà la fi de la gallina dels ous d´or.

Es penssen que dónen de menjar a tohom, però ens empobriran a tots.

Valoració:36menosmas
Per Ido si!, fa mes de 6 anys

El mallorquins suspenem al feixisme pancatalanista.
Pancas, arruix!

Valoració:-47menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente