La deducció per rehabilitar habitatges s'amplia al 20%
L'objectiu és fomentar l'ocupació i millorar el parc immobiliari en aspectes com el de l'eficiència energètica
El Govern de Rodríguez Zapatero ampliarà del 10% al 20% la deducció en l'IRPF per rehabilitació d'habitatges, que a més s'estendrà a les segones residències, segons va anunciar ahir el vicepresident primer de l'Executiu, Alfredo Pérez Rubalcaba. En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Rubalcaba va indicar que aquesta mesura cerca fomentar la creació d'ocupació i millorar el parc immobiliari espanyol en aspectes com el de l'eficiència energètica. El ministre assenyalà que, com que es tracta de la modificació d'un decret llei, la mesura s'inclourà en el decret llei sobre el pla d'aflorament de l'ocupació que el Govern preveu aprovar en el Consell de Ministres del pròxim 29 d'abril. Així mateix, destacà que els sindicats consideren que aquesta és una bona iniciativa per crear ocupació i va apuntar que la rehabilitació d'habitatges "beneficia tothom", per la qual cosa és necessari "donar-li una empenta".
La deducció per obres de millora a l'habitatge habitual es va crear en el marc del decret llei de mesures per impulsar la recuperació econòmica, derivat del Pacte de Zurbano entre el Govern i els agents socials, i suposava una reducció del 10% de les quantitats invertides en obres i reparacions domèstiques amb un límit màxim anual de 4.000 euros per contribuent. La deducció completa podia aplicar-se als contribuents amb una base imposable de menys de 33.007 euros, un llindar que ara s'amplia als 53.007,20 euros, segons consta en la referència del Consell de Ministres.
Les reduccions esmentades es rebaixaran de manera progressiva en funció de les bases imposables dels contribuents, fins a arribar als 71.007,20 euros, el nou límit per beneficiar-se d'aquest estímul. La reforma també eleva el límit màxim de base de deducció anual, que passa de 4.000 euros a 6.750 euros, la qual cosa, segons l'Executiu, significa que la deducció anual màxima de què es pot beneficiar un contribuent serà de 1.350 euros. A més, s'incrementa el límit plurianual màxim deduïble del volum de l'obra de 12.000 a 20.000 euros. Aquesta mesura es podrà aplicar únicament a les obres realitzades fins al 31 de desembre de 2012 i podran dur-se a terme a segons habitatges amb l'única excepció que no estiguin relacionats amb les activitats econòmiques del contribuent.
També a Illes Balears
- Vox insisteix que IB3 «no és necessària» i assegura que la televisió franquista era «de més qualitat i més objectiva»
- 'No excloguis ningú. Comparteix el català', la campanya per a sensibilitzar els parlants de la importància de mantenir la llengua pròpia
- Denuncien la imposició del castellà als panells lluminosos de diverses carreteres de Mallorca
- Acció solidària amb Palestina contra les oficines del Santander a la UIB pel Dia de la Nakba
- Primer mercat de productors de venda directa per a acostar els pagesos als consumidors
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.