Aquest certamen tindrà lloc del 25 al 28 de març i els seus escenaris seran el Centre de Cultura Sa Nostra, els cinemes Renoir i el canal de televisió m7, que emetrà totes les obres en competició i farà un seguiment exhaustiu de la trobada.
Organitzat pel director i productor irlandès Philip Rogan, el festival pretén ser una plataforma de llançament per a joves realitzadors europeus. En aquest sentit, hi haurà tres seccions competitives: ficció, documental i animació, amb tres premis en cada categoria.
Per als guanyadors s'ha preparat un fons de 10.000 euros, 5.000 en metàl·lic i 5.000 en cursos de realització i d'interpretació. Així mateix, hi haurà un premi especial de 7.000 euros per al curtmetratge guanyador del certamen. A més, s'hi programaran workshops i fòrums centrats l'univers de la professió cinematogràfica.
L'MFA Planet Europe Short Film Festival ja està en marxa i les inscripcions s'estan formalitzant. Ja hi ha registrats diversos treballs alemanys i vint curts d'animació de la UIB. Tot fa indicar que en aquesta primera edició les inscripcions seran devers vuitanta. És més, la seva pàgina web, www.mfa-planeteurope.com, fa setmanes que és a la xarxa i molts d'estudiants de cinema europeus l'aprofiten per posar-se en contacte amb els organitzadors.
Així mateix, se'n fa publicitat a Espanya, Irlanda, la Gran Bretanya, França, Alemanya i Escandinàvia. Un gran nombre de personalitats del cinema hi ha estat convidat, per exemple el compatriota de l'organitzador, l'actor irlandès Collin Farrell, protagonista de Minority Report o Daredevi. I també Jordi Mollà.
El responsable, Philip Rogan, creu que Palma és el lloc perfecte per al certamen. «Quan vaig conèixer la ciutat i vaig poder observar la qualitat de les seves infraestructures, vaig pensar que Palma era el lloc perfecte per materialitzar aquest projecte, en el qual estava treballant des de feia temps».
A més, es pretén que el festival sigui un lloc de trobada. «Hi volem oferir la possibilitat d'entrar en la indústria cinematogràfica: els realitzadors novells poden venir a Palma a conèixer distribuïdors i productors per mostrar-los els seus projectes».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.