La gran final de la Davallada als inferns en carretons premiarà a Sineu els campions de la cursa

TW
0

J.C. Palma.
La final de la cursa de carretons Davallada als Inferns tindrà lloc avui a Sineu. A les 16.00 hores s'iniciaran els entrenaments per continuar després amb la final. A les 19.00 hores, s'entregaran els trofeus i a les 22.00 hores gaudirem de l'actuació de Leo Bassi i la música d'entre altres dels dj's Angel Costa, Paco P, i Kristian Rando.

La cursa, que ha estat organitzada pel Servei de Joventut del CIM i l'Ajuntament de Sineu, comptarà amb la participació de 29 equips, classificats després de les 10 semifinals que s'han dut a terme a diferents pobles.

El gran èxit de participació i l'interès que ha despertat a molts joves ha fet que diferents ajuntaments noliejassin autobusos per als afeccionats que vulguin donar suport als seus equips; i, fins i tot abans de la final, els consistoris han mostrat el seu interès a participar a les properes edicions.

Segons Bernat Bauçà, director insular de Joventut, «és magnífic l'alt nombre d'equips inscrits i l'entusiasme amb el qual ho viuen els participants i s'ha de destacar també que no és necessari un pressupost elevat per dur a terme activitats que realment puguin captar l'atenció dels joves de Mallorca».

L'actor i còmic Leo Bassi serà el mestre de cerimònies després de dos anys sense actuar als escenaris de Mallorca. L'italià ha definit la cursa com «la competició més ecològica i menys 'pija' que conec, carregada d'enginy i humor. M'alegra que els joves pilots de carretons, amb mesos de preparació, estiguin tan motivats davant propostes sanes i genuïnes com aquestes, completament oposades als elitistes camps de polo i al turisme de 'qualitat'». L'humorista ha garantit un espectacle «divertit i sense tabús pel divertiment del públic d'aquest esport i adequat per una festa popular que no necessita d'enormes capitals o de televisions per a les grans masses».