«La moda pot arribar a ser un gueto, i jo vull arribar a molts»

El dissenyador Miquel Adrover presentarà el seu estil a Mallorca

TW
0


Miquel Adrover és conegut a Nova York com el «consentit» de les passarel·les, mentre que a casa seva, a Mallorca, és per a la majoria un desconegut. Aquesta circumstància canviarà quan obri la seva tenda en El Corte Inglés i s'exposi la restrospectiva, sobre la seva carrera com a dissenyador, que el Consell de Mallorca promou.

-Perquè ara he trobat suport gràcies a les meves col·laboracions amb Pere Bennàssar -dibuixant d'alguns dels vestits d'Adrover-, amb joiers de Manacor, amb sabates Lotusse de Inca i amb El Corte Inglés. He trobat un suport, una entesa que ha permès el meu acostament a Mallorca. A més, la nostra filosofia de negoci és la mallorquina, és a dir, anar pas a pas, cosa que ens havia de menar inevitablement a Mallorca. S'hi ha d'afegir també l'interès d'ells per col·laborar amb mi i el fet que ara tenc més temps per venir. -Una mica sí, sobretot amb la gent que em coneix des que era petit. Tenc la necessitat de comunicar-me amb la gent d'on he crescut, ja que ells han tingut una informació sobre mi una mica deteriorada per culpa de tot el que pot suposar, des de fora, ser un dissenyador de moda que viu a Nova York. La gent es creu que faig roba rara i que som rar. Sent aquesta obligació d'agrair-los tot el seu suport, que m'ha permès arribar fins on he arribat. -Perquè jo realment no estic connectat amb el món de la moda, ni aquí ni als Estats Units. No hi estic interessat. La moda pot arribar a ser un gueto i tot, i jo vull arribar a molta gent. La veritat és que no tenc temps per estar connectat amb el món de la moda.

«Ja hem arribat a un acord amb el Consell de Mallorca per dur a terme aquest projecte -afirma. Crec que pot ser un vehicle important de promoció per a l'Illa i a càrrec de mallorquins, i no d'estrangers com en altres casos. I per a mi i la meva companyia també és important, perquè sempre et fa sentir-te molt més segur si et veus secundat per la gent d'aquí, de Mallorca. Si tot va bé, la farem per juny de l'any que ve i al Sindicat de Felanitx, que serà un lloc idoni».

-Què hi veurem?
-Una mica més que dissenys de roba. Es pretén que sigui un esdeveniment intercultural: s'hi representaran les diferents cultures del planeta a través dels vestits, i això s'acompanyarà amb imatges, amb música... Volem que tot es vegi en el marc d'un món que és aquell on vivim, però des d'una perspectiva conjunta d'allò real i d'allò irreal. No s'hi veuran tendències, però sí molta cultura.

-Per què us heu torbat tant a mostrar-vos als mallorquins?
-Sentiu l'obligació d'acostar-vos una mica més a Mallorca, al vostre es Calonge?

-I feis vós roba rara?
-Si en fes, no obriria cap tenda en El Corte Inglés.

-Per quan una Passarel·la Mallorca?
-Jo crec que ara mateix Mallorca és un punt estratègic molt important en molts d'aspectes. Aquí tenim molts de dissenyadors, moltes escoles, i crec que podríem convertir l'Illa en una plataforma cap a Europa.

-Per què no participau a Cibeles, Gaudí, Milà o París? Sempre Nova York i tan sols Nova York?