La Fundació del Principal obre unes aules de teatre adreçades a totes les edats

TW
0

La Fundació Teatre Principal ha decidit posar en marxa unes aules taller dedicades a «potenciar el teatre», assegurà ahir Vicenç Torres, actor i encarregat de l'activitat. Aquesta iniciativa està destinada tant als més petits com als adults, dels 3 anys cap a endavant. Els cursos començaran el pròxim 18 d'octubre i duraran fins a finals del mes de juny.

«L'objectiu d'aquesta activitat és que la gent descobreixi com funciona el món del teatre», explicà Torres. Es tracta de «cursos d'iniciació» destinats a totes aquelles persones que tinguin curiositat per saber com es treballa des d'un escenari. Els grups es dividiran segons les edats. Els dissabtes al matí serà el torn dels més petits, aquells que tinguin entre 3 i 13 anys. Entre setmana, d'altra banda, hi haurà dos grups, el de 13 a 17 anys i el de 17 anys cap a endavant, que realitzaran dues classes setmanals.

«No farem classes molt teòriques, tot es basarà en la pràctica». La raó: «Si no s'assaja, no s'aprèn». Durant el curs, els alumnes hauran de preparar dos muntatges. El primer serà un betlem vivent que s'escenificarà als jardins de la Misericòrdia i que es presentarà per Nadal. El segon haurà de sintetitzar tot el que s'ha après durant el curs. En aquesta ocasió, els alumnes presentaran una història, pròpia o d'un autor conegut, al pati de la Misericòrdia.

Durant el curs, s'incidirà primer en «exercicis d'improvisació i a perdre la vergonya». Després, s'ensenyarà «la tècnica, com fer un muntatge o què és una escenografia». Els més petits aprendran «jugant», mentre que la resta ho farà «treballant més la part escènica». «No pretenem que després del taller els alumnes es dediquin al teatre, només que a alguns se'ls desperti la curiositat», digué Torres.