Balears és la quarta comunitat amb major risc de patir robatoris i atracaments
Balears és la quarta comunitat amb major risc de patir robatoris i atracaments | Foto: S.Platt
Balears és la quarta Comunitat Autònoma amb major risc de patir robatoris i atracaments de l’Estat espanyol, segons un informe de Techco Security que analitza les xifres d'actes delictius corresponents al primer semestre de l'any. Durant els sis primers mesos de 2016, es van produir 25 delictes per cada 1.000 abonats d'aquesta companyia de seguretat a Balears.
L'empresa ha detallat que la primera comunitat amb més risc és Múrcia amb 42 delictes, la segona La Rioja amb 37 delictes, seguida Catalunya amb 34, Balears amb 25, País Valencià amb 24, Andalusia amb 23, Astúries amb 20, Castella-la Manxa amb 18, Extremadura amb 17 i, finalment, Madrid amb 17.
Les Comunitats Autònomes que menor risc tenen són Cantàbria i Canàries, ja que durant els sis primers mesos de l'any, van patir quatre i sis delictes cada 1.000 abonats, respectivament.
Increment de les incidències
Pel que fa al nombre d'incidències en 2016 al conjunt de l’Estat, en el primer semestre de l'any s'han incrementat en un 25% en relació al mateix període del 2015 i s'observa una tendència a l'alça destacable de les incidències en tots els mesos, excepte el març.
Per tipus de delicte, el més repetit és el robatori amb un 85,39 per cent, el segon lloc se situen els atracaments amb un 5,84 per cent, el tercer són els sabotatges en les línies telefòniques amb un 3,37 per cent. .
La franja horària més utilitzada per a cometre delictes segueix sent la compresa entre les 3.00 i les 4.00 hores de la matinada (6,74 per cent). Així mateix, les pimes i les estacions de servei, amb el 53 per cent, són les empreses que major nombre de robatoris reben durant aquestes hores.
També a Illes Balears
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Aquests són els municipis de les Balears al top 100 de demanda de lloguer
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.