algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 19°
24°

Exigeixen la demolició del monòlit de la Feixina perquè «no continuï glorificant els qui assassinaren milers de malaguenys»

La portaveu del grup municipal Con Málaga, Toni Morillas, reclama al batle de Màlaga, Francisco de la Torre, que «convoqui amb urgència la Comissió Municipal de Memòria Històrica per a aprovar una declaració institucional adreçada al batle de Palma, Jaime Martínez, exigint-li que no atempti contra la memòria democràtica de milers de malaguenys assassinats per l'artilleria feixista durant 'La Desbandá' i procedeixi a la demolició del monòlit de la Feixina, tal com estava previst, perquè no se segueixi glorificant els qui varen atemptar contra la història i la memòria de Màlaga».

La regidora a l'oposició explica que el monòlit del parc de la Feixina de Palma va ser construït en temps de la dictadura franquista, el 1947, per a exalçar la memòria del creuer 'Baleares', un dels vaixells de guerra que varen atacar amb artilleria i varen massacrar milers de persones de la població civil malaguenya que fugia del feixisme durant 'La Desbandá'.

«Per tot això, i en aplicació de la Llei de Memòria Històrica, s'han iniciat els tràmits per a la destrucció d'aquesta infàmia, fins al punt que ja estava adjudicat el contracte per a la seva demolició», afegeix Morillas.

«Després de l'acord d'investidura de PP i VOX, el batle de Palma ha decidit fer marxa enrere a la destrucció d'aquest monòlit de la vergonya i ha resolt el contracte vigent amb una empresa per a la seva demolició, cosa que és una prova més del greu risc en què incorre la nostra democràcia amb VOX sent influent a les institucions i amb un PP seguidista per acontentar l'extrema dreta i aferrar-se al poder, fins i tot en l'exaltació del feixisme i dels autors de crims de lesa humanitat com els perpetrats durant 'La Desbandá', explica Morillas.

La portaveu de la confluència d'esquerres assegura que «amb la seva negativa a l'enderrocament d'aquest monòlit el PP de Palma glorifica el creuer 'Baleares', que el 1937 va bombardejar els malaguenys i les malaguenyes que fugien del feixisme per la carretera de Màlaga a Almeria. Els demòcrates continuam reclamant veritat, justícia i reparació. Els que glorifiquen els assassins estan tacant la història i memòria de Màlaga. Si De la Torre no reclama la destrucció d'aquest símbol de la vergonya, en serà còmplice».

El portaveu adjunt de Con Málaga, Nico Sguiglia, assegura que «atenent la Llei de Memòria Històrica i els valors democràtics més elementals, aquest monòlit a la barbàrie, ja que homenatja els autors d'una massacre contra població civil indefensa, és un atac a la memòria i a la dignitat de milers de malaguenys i malaguenyes i, per tant, s'ha d'eliminar».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Claro que sí, guapi, fa 14 dies
Éramos pocos y parió la abuela.
Me encanta este país.
Valoració:-4menosmas
Per @l multinick, fa 14 dies
Per moments t,estàs superant, que estàs acaparant unilateralment totes les existències en curtesa. Calladet passaries al manco un poc desapercebut i no faries vergonya aliena.
Valoració:14menosmas
Per multinick, fa 14 dies
¿Y qué coños pinta esta tropa andaluza en Palma?. Empezad por arreglar lo vuestro, que presuntamente tenéis muchas cosas y dejad lo nuestro que no os necesitamos para nada.
Soy multinick, como dicen los imbéciles, porque Tomeu Martí lo permite.
Valoració:-31menosmas
Per Murga, murga i més murga, fa 14 dies
Ja està el multinik fent veure que és un progressista desencantat.
Mira, moneato: El Pacte no el va poder tomar, perque els teus estimats peperos i voxeros s'en anaren corrent als tribunals i aquests, que son de la mateixa corda que voltros, ho varen impedir.
Pero clar, el que tu voldries, és veure tancats a tots els del PSOE, MÉS i Podem a la presó.
Clar que si, guapi!
Valoració:18menosmas
Per Nene, fa 14 dies
Pudimos? aún existe este partido?
Valoració:-21menosmas
Per Ara?, fa 14 dies
Ja va bé, però el pacte dels progres ha governat vuit anys i no han tengut pebrots d'esbucar el monòlit.
Valoració:24menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente