Una cinquantena de persones declararan davant la Fiscalia de Delictes d’Odi i Discriminació per criticar la sentència del 25% a Twitter
La Plataforma per la Llengua ha sabut que la Fiscalia de Delictes d'Odi i Discriminació citarà a declarar una cinquantena de persones que varen fer comentaris crítics a Twitter amb motiu de la imposició per la judicatura espanyola d'un 25% d'hores lectives en castellà a les escoles catalanes. La Fiscalia, que ja ha fet declarar alguns d'aquests tuitaires, instrueix la causa per delictes de «difusió del discurs de l'odi» o «contra la integritat moral». La investigació, iniciada al desembre, es deriva de denúncies del partit d'extrema dreta Vox, Movimiento contra la Intolerancia i Asamblea por una Escuela Bilingüe.
També a Illes Balears
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Aquests són els municipis de les Balears al top 100 de demanda de lloguer
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
11 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No os habéis enterado de que hoy también han detenido a varios ultras del tsunami “democrátic” por lo de los cortes en la Jonquera? 😍😍
@Insostenible. El PSOE és vomitiu, però la denúncia a la Fiscalia l'han posada VOX, junt amb vàries associacions enemigues de la llengua, de la cultura catalanes i dels catalans que hi ha per Catalunya. No se tracta d'exculpar al PSOE, se tracta de veure la inutilitat per fer res positiu i la destructivitat, de la que son capaços les ultres dretes. i de moment, l'unic que ha fet malament la Fiscalia, és admetre la denúncia a tràmit, ja que ho hauria d'haver arxivat, però encara hem de veure si tenen un poc de seny, o si pel contrari, se posen al costat dels feixistes acusadors i condemnen a presó o a multes als que simplement han fet crítica d'una sentència, com si fóssim a una dictadura.
Cuando acaben con los tuiteros pueden seguir con algunos digitales con una política de moderación en sus comentarios que podríamos llamar “laxa” siendo generosos…
Cal que facem una campanya d’autoinculpacions de defensa de la llengua catalana. No tinc gens d'odi, ni vull cap mal per a la gent monolingüe castellana, però reconec que no admet l’anticatalanisme. Me sent ofès i agredit, per l'ofensiva judicial i política orquestrada per les forces nacionalistes espanyoles, en contra de la diversitat cultural i lingüística del estat. Sols defensen el coneixement i la supremacia de la llengua castellana, totes les altres llengües son motiu de rebuig, odi i menyspreu.
Justícia colonial russa, perdó espanyola.
@demencial, això de donar la culpa a VOX ja no cola perquè va la mar de bé al PSOE, a Podemos i en general a tothom que dona suport al PSOE. PSOE i Podemos tenen el suport necessari al parlament espanyol per fermar de mans segons quins jutges perquè a més a més, n'hi ha d'altres de suposadament progressistes que també ens perjudiquen sempre que poden.
Espanya a Europa cada cop està més sola, ja que en els aspectes més fonamentals democràtics no està a l´alçada que demanen els estats de la Unió Europea. És per això que E està de baixa en tots els fòrums internacionals. Tot gràcies al feixisme retrògrada que envaeix les institucions i la societat. Segurament ben aviat això serà insostenible i l´UE cursarà algun ultimàtum per a que E es posi al dia, desterrant el feixisme corrupte que encara hi ha. I si no ho fa, malament rai.
@Insostenible. Però la querella l'ha posada VOX i d'una sèrie d'associacions anti-catalanes i pancastellanistes. Resulta que defensar la pròpia llengua materna a la pròpia terra, que a soobre és una llengua oficial i reconeguda per la Constitució, així com voler que la gent que ve a viure a la nostra terra, per la seva millor integració i perque aquesta llengua no desaparegui, també la conegui i si vol la utilitzi, per aquesta colla d'intolerants és un delicte d'odi i de discriminació.. Això ja s'està sortint de tota llògica i de tot tipus de justícia i de democràcia. Simplement és un atropell als estaturs d'Autonomia nostra i a la Constitució
Aquests que denúncien a la gent, just perque han criticat una mesura injusta, son els mateixos que ens diuen a noltros nazis i que no som democràtics perque no ens deixam ser insultats ni maltractats per ells i protestam pels seus maltractes. Vos n'assebenrau, del concepte de la denocràcia que té aquesta gent?Que per ells la democràcia consisteix únicament en que sempre se faci el que diuen ells? I quina mena de cultura deven defensar aquests intolerants, si censuren totes les llengues que no son el Castellà i tot el que no sigui franquista i feixista? Això no se pot aguantar i també s'ha de dur devant dels tribunals europeus, quan arribi el seu moment. Vos imaginau si aquesta gent artubàs a governar, el que passaria?
👌