L'associació Vianants en Lluita ha exigit a l'Ajuntament de Palma que «no deixi lloc a la subjectivitat de cada persona» per a decidir sobre el que s'estableix en la normativa dels patinets, que estableix la circulació per voreres entre les 20.00 i les 10.00 hores.
L'entitat ha assenyalat aquest dilluns que aquesta norma no té en compte que «l'usuari de bicicleta o patinet no sempre pot mesurar la velocitat» i l'aglomeració pot tenir «una interpretació diferent» per a cada persona.
Per aquest motiu, Vianants en Lluita ha assegurat que la normativa deixa als usuaris d'aquests vehicles decidir en aquests casos si poden o no circular per voreres o carrers per als vianants, «posant en perill justament a les persones que més hem de protegir: ancians, nens i persones que pateixen algun tipus de discapacitat».
«És intolerable que se l'obligui el vianant a posar-se en perill compartint el seu espai i el seu temps d'ús», han insistit des de l'associació, mentre han demanat també a la consellera d'Assumptes Socials i Esports, Fina Santiago, que «prengui cartes sobre l'assumpte».
A la normativa no diu per enlloc "VORERES" sinò
"vies, places o zones per als vianants" (Ordenança ciclista), i ara li sumam "espai per a vianants" (nova Ordenanza de VMP) ...
Precisament aquesta ambigüitat de la normativa podria interpretar-se com a "vorera"... i LA VORERA ÉS PER EL VIANANTS.
Ordenança Ciclista:
"Article 12. Circulació per les zones per als vianants.
1. Les vies, places o zones per als vianants son les destinades al trànsit de vianants a les quals s’estableix la prohibició total o parcial de la circulació i/o estacionament dels vehicles, definides funcionalment a l’Ordenança municipal de circulació.
2. No es permet la circulació de cicles per aquestes zones excepte entre les 20 i les 10 hores i els dies festius sempre i quan no hi hagi aglomeracions."
Ordenança VMP (5nov2020):
3. Espais on poden circular (VMP)
"Pels espais per a vianants, en les mateixes condicions del cicles (article 12 de l'Ordenança reguladora de la mobilitat ciclista), entre les 20 i les 10 hores, i en festiu les 24 hores, si no hi ha aglomeracions i sense superar la velocitat de 10 km/hora."
Personalment pens que s'hauria de deixar clar que "CICLISTES I USUARIS DE VMP EN CAP CAS PODEN CIRCULAR PER LES VORERES" a excepció de menors fins a 12 anys, si no sobrepassen la velocitat dels vianants i van acompanyats d’un vianant adult (art. 12.5 ordenança ciclista de Palma).