Biciutat de Mallorca ha demanat aquest dimecres als partits polítics que per als pròxims quatre anys de legislatura la xarxa de carril bici de Palma arribi als 100 quilòmetres.
El secretari de Biciutat, Sebastià Salom, ha explicat que aquesta és una de les peticions que fan als que seran els nous dirigents de les administracions. Segons ha explicat, al ritme que es va en l'actualitat «no és suficient» per a arribar a adoptar una «mobilitat sostenible».
Així mateix, ha qualificat de «ridícul» que el PSIB hagi proposat arribar fins a 90 quilòmetres en la xarxa de carril bici quan es parteix d'una base de 82 quilòmetres. En termes generals, Biciutat exigeix a les institucions que s'enfrontin «al dilema que els planteja el canvi climàtic», ja que la mortalitat a la UE per les emissions de gasos contaminants són 20 vegades superiors als accidents de trànsit (800.000 morts prematures).
Així, assenyalen que a l'actual ritme, en 2050 els canvis modals del cotxe al transporti públic o bicicleta, «no aconseguiran el 20 per cent» i, a més, critiquen que «les millores realitzades» en infraestructures de transport alternatiu està condicionada «a no molestar la infraestructura del cotxe».
En aquest sentit, censuren que els carrils bicis estiguin proscrits de les artèries principals, no tenguin continuïtat, facin volteres per a arribar al punt final i no tenguin connexió sense connexió a barris (radials i concèntrics), perifèria i pobles.
Biciutat demana als partits arribar als 100 km de carril bici la pròxima legislatura
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
COMENTARIS
Per a "no cal gastar".
Segons aquesta teoria, no cal gastar en contenidors perquè algunes persones tiren els fems a fora.
Però són minoria i l'important és cuidar els que pagam i c
umplim les normes.
Per què? Si tanmateix van damunt les voravies molestant els peatons, o el que és pitjor: atropellant-los.
Res de carrils bici. Lo millor ès implantar una velocitat màxima de 20 km/hora i mínima de 5 km/hora per circular a la calçada dels carrers.
Així poden circular tots els vehicles com cotxos, motos, bicicletas, patinets, autobusos, furgonetas, camions i altres vehicles i també els corredors a peu mentra corrin a més de 5 km/hora i no passin dels 20 km/hora.
Las voreras per els peatons, que se puguin passetjar.