algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 19°
22°

Tres nous incendis al puig de Sant Salvador, a la Cabaneta i a una finca agrícola de Calvià

Tres nous incendis cremaren ahir a Mallorca. L'Ibanat confirmà devers les sis de l'horabaixa l'existència d'un incendi forestal a la zona del puig de Sant Salvador, al terme de Felanitx. Al tancament d'aquesta edició, el foc es trobava estable i s'havien cremat 4 hectàrees.

El foc es va iniciar una hora abans en dos focus separats i, segons fonts consultades, un altre cop tot apunta que fou intencionat. En un primer moment s'hi van desplegar dos avions de càrrega a terra, tres helicòpters, un avió de coordinació, un avió amfibi, dues tanquetes i dues brigades de l'Ibanat. Dues hores més tard, però, els mitjans aeris van iniciar el replagament.

A aquella hora, mig centenar de persones visitaven el puig de Sant Salvador o hi caminaven. Els ciutadans van ser retinguts durant prop d'una hora per tal de facilitar la tasca a les brigades contraincendis. A darrera hora s'aconseguiren estabilitzar les flames i hi quedaren dues brigades durant tota la nit. Cal recordar que en aquella àrea ja es va declarar un altre incendi a finals del mes de juliol.

Els Bombers del Consell i l'Ibanat també afrontaren ahir dos incendis més, un a la carretera vella de la Cabaneta en direcció a Sineu i un altre en una parcel·la agrícola de Calvià, just darrere del poliesportiu municipal.

El primer fou controlat devers les 13.28 i s'originà dues hores abans al quilòmetre número 1 de l'antiga carretera a l'altura de la finca de Son Orlandis. En total, en van quedar afectades 0,54 hectàrees de pinar i garriga.

L'incendi de Calvià fou en una parcel·la agrícola. Quan faltaven vint minuts per a les dotze del migdia, Emergències 112 va rebre telefonades de veïns que alertaven d'un foc a prop del poliesportiu, a la carretera que va de Calvià al Capdellà. Pareix que un home havia estat soldant a prop de la parcel·la i una espurna podria haver pres cap als matolls. Les flames arribaren a la carretera i la Guàrdia Civil hi tallà el trànsit rodat. El foc cremà 8.000 metres quadrats d'un terreny . A uns 700 metres d'allà hi ha un dipòsit de bombones de gas, cosa que alertà els veïns.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Arnau de Santacília, fa mes de 11 anys

A meem si en Bauçà i en Compañero han volgut cremar un poc de rostoll i se'ls ha anat la mà, ara que van de pagesos per la vida.

Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente