Ni dimissió, ni depuració de responsabilitats. Ben al contrari, mans lliures per fer allò que vulgui. Això és el que teòricament va expressar el líder del PP al president de la Generalitat valenciana en la reunió que mantingueren dimecres passat.
Francisco Camps va explicar ahir amb tota la tranquil·litat del món que l'única renúncia que es va demanar en la trobada va ser la del president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero. "Que dimiteixi ell", afirmà.
Així, Camps assegurà que la reunió va ser "molt agradable" i es va dur a terme "igual que en altres ocasions". El cap dels populars, que presidí ahir la sessió del Tribunal d'Aigües de València amb motiu de la seva declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, va indicar que ambdós varen estar parlant "de les persones que no tenen feina i de les famílies que ho estan passant malament", entre altres temes, i que s'adonaren que el rumb polític marca de vegades que "és molt important que el PP arribi al Govern d'Espanya".
"Avui, el poble espanyol està desorientat perquè tenen un govern que també hi està i en necessita un que sigui fort i líder, amb capacitat de prendre decisions i donar idees per al futur d'Espanya", va ressaltar.
En aquest sentit, va emmarcar la trobada en la "constant" que tenen de reunir-se "com a mínim una vegada al mes" per "valorar les circumstàncies que estan afectant el país".
Quant a la possible sol·licitud de "mesures dràstiques", va reiterar que "la més radical és que Zapatero convoqui eleccions generals com més aviat millor". Així, manifestà que, "després de guanyar les eleccions europees el PP, el que toca ara és que el president del Govern se'n vagi".
Per part seva, el líder del PP estatal, Mariano Rajoy, va donar versemblança a les declaracions deCamps. Per això, va assegurar que manté la plena confiança en el president de la Generalitat i en la seva capacitat d'actuar, "sense terminis i sense exigència de dimissions".
Un arxiu "prematur"
D'altra banda, la Fiscalia va decidir ahir presentar un recurs contra l'arxivament de la part del cas Gürtel que investigava el Tribunal Superior de Justícia de València. Ho fa perquè estima que el president de la Generalitat valenciana, Francisco Camps, sí va cometre un delicte de suborn impropi en acceptar regals encara que aquests no tinguessin cap contrapartida.
Així, en l'escrit presentat al Suprem, la Fiscalia diu també que l'arxivament el passat 3 d'agost de la causa va ser "prematur" ja que la fase d'investigació continuava oberta i, en tractar-se d'un sobreseïment lliure -és a dir, definitiu- i no provisional, és impossible reobrir-la "encara que apareguessin noves dades referides als fets del procediment".
Pel que fa a Costa, la Fiscalia assenyala que els regals li van poder ser lliurats igualment "en relació amb la contractació entre Orange Market i aquest partit", encara que s'ha de tenir en compte que també ostenta la condició d'autoritat com a membre del Parlament valencià.
Sobre aquests fets, el president del PP, Mariano Rajoy, es limità a acusar la Fiscalia d'"actuar amb acarnissament i absoluta diligència" en els assumptes que afecten el PP i, en canvi, "mirar cap a un altre costat" en casos com el que afecta el vicepresident tercer del Govern, Manuel Chaves.
L'arxivament decidit pel TSJCV va tocar, a més de Camps, el secretari general del PP valencià, Ricardo Costa, l'exvicepresident del Govern valencià Víctor Campos i l'excap de gabinet de la Conselleria de Turisme Rafael Betoret.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
...I qui ha de callar és Rajoy. Almanco si digués alguna cosa intel-ligent. L'únic que fa és renou per animar al seu electorat. Much-To-Do-About-Nothing.