L'acte inaugural ha començat a la ciutat de Palma, a les 10.30 hores, amb un acte institucional, a l'esplanada a tocar de l'entrada al Parc de les Estacions i de l'Estació Intermodal.
La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha intervengut a l'acte, qualificant el la jornada com «un dia de festa», ja que se celebren els 150 anys del primer tren que va unir Palma i Inca, «marcant l'inici d'una revolució al transport de Mallorca».
«El 24 de febrer de 1875 la companyia de ferrocarrils de Mallorca feia possible una fita històrica, connectar persones i mercaderies de forma ràpida, eficient i segura», ha valorat, «tot sota un nom propi, el d'Eusebi Estada, enginyer de camins, canals i ports que va ser l'encarregat de dirigir les obres».
La presidenta ha considerat que, a més de fer un repàs per la història del tren de Mallorca, «toca parlar també de present i de futur» perquè «el tren ens ha de continuar apropant».
Per això, ha assenyalat que el Govern té la vista posada en l'ampliació i la millora de la xarxa, com la línia de metro fins al ParcBit.
Tot i això, ha assegurat que «el gran projecte de present i de futur és sens dubte l'ambiciós projecte del tren fins a Llucmajor». «Una connexió estratègica que permetrà connectar Palma amb l'aeroport en només 11 minuts».
«Un projecte del qual ja hem iniciat la seva tramitació i que actualment es troba en exposició pública per a licitar les obres abans que s'acabi aquesta legislatura», ha continuat la presidenta, qui ha valorat que el Govern està duent a terme aquesta actuació «sense renunciar a altres projectes que estan també damunt la taula, com el tren a Alcúdia i a Artà i Capdepera».
A més, durant l'acte inaugural hi han intervengut el batle de Palma, Jaime Martínez, i el d'Inca, Virgilio Moreno. El primer edil de Cort ha considerat el 150è aniversari de la posada en marxa del tren a Mallorca, «un símbol de modernitat» que «no només va unir Palma i Inca sinó que va suposar un abans i un després en la història de la mobilitat de l'illa», tant és així, ha afegit que «avui continua jugant un paper clau en la societat actual». També, el batle d'Inca ha exalçat la fita històrica que va suposar la posada en marxa del tren a Mallorca, ja que «eren cinc sis hores de carruatge per a baixar a Palma, que es varen convertir en 57 minuts amb el primer viatge Palma-Inca i que, ara, ja són poc més de 20 minuts».
També hi han intervengut dos antics treballadors de SFM, Rafel Morey i Sion Bennàssar; així com el president de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de les Illes Balears, Miquel Àngel Riera.
Amb motiu de l'acte inaugural a Palma, la presidenta del Govern juntament amb la resta d'autoritats ha descobert una placa commemorativa dels 150 anys de la posada en marxa del tren a Mallorca i ha visitat una exposició que la recorre. Finalment, les autoritats han pujat a un tren cap a Inca, on també s'ha dut a terme un acte inaugural.
A més dels actes institucionals, durant tot el matí hi ha hagut tant a Palma com a Inca activitats infantils i d'animació, actuacions humorístiques i musicals i vermutada popular.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.