Una exconsellera demana ser atesa «en mallorquí» a una botiga de Movistar a Palma i li contesten que parli en castellà i la insulten
L'exconsellera de Salut i Consum, Aina Salom, ha presentat una denúncia per un nou cas de discriminació lingüística. Els fets s'han produït a la botiga de Movistar, situada al carrer Baró de Pinopar de Palma on l'exconsellera havia anat per fer una gestió.
També a Illes Balears
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Aquests són els municipis de les Balears al top 100 de demanda de lloguer
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
19 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Gràcies per publicar el comentari. Afegir-hi: 1) A la reclamació de la imatge suposadament Salom identifica la persona que la va atendre amb el gènere femení, cosa que no crec que hi comprovàs. No té sentit, al meu parer, concretar si era home, dona o tenia una tendència sexual. Fins i tot ho trob una mica masclista i sexualitzat. 2) La suposada senyora Salom demana el dret a parlar "mallorquí" (suposadament també que un menorquí que vingui a Palma no hagi de canviar de dialecte o passar al castellà) però em preocupa que acaba demanant, talment, que els empleats "responguin en castellà". És a dir, si hi ha un empleat catalanoparlant la senyora Salom demana que li respongui en castellà. Una mica surrealista tot i que normal en les files del PSOE. Salut, mai no millor dit. 2)
Es molt senzill no hi ha un servei digne me'n vaig a unaltre banda... En aquest cas. A conecta balear o parlem per exemple
@Johamess ho podem aconseguir si el xerram sempre com la cosa més normal del món i no giram, adreçant-nos sempre a la gent en mallorquí per defecte, sense que importi si ens entendran o no, i sense justificar-nos pel fet de xerrar-lo. I sense discutir si no ens entenen, simplement fent el sord a les provocacions i continuant com si res. En una paraula, empoderant-nos. Tenint clar que qui toca els ous aquí és qui vol que girem la llengua i perdem la nostra identitat dins ca nostra.
Pos en dubte que en @mallorquín (que menteix fins i tot en el malnom) entengui res.
Si que lo entendemos. ¡Que se vayan!. No caerá esa breva.
Endevina endevinalla, quasi tot està inventat, se'n diu independència política respecte de l'estat ocupant. És el dret a decidir.
I després la gent no entén que els catalans vulguin ser independents. Idò és l'única solució a tanta injustícia.
Inadmissible! Com podem aconseguir entre tots que aquestes coses no passin i que tothom com a mínim ena entengui en la nostra llengua?
Con el espejo que da esta miembra, cualquiera se acerca a su farmacia y ella detrás del mostrador. Cualquiera le encarga una fórmula magistral en castellano, recetada por la pléyade de médicos que solo hablan español. Y los hay a cientos. Y los que esperan.
Solidaritat amb n'Aina i tota la raó menys en identificar un empleat si es refereix a dades personals. Les empreses els han de donar un número d'empleat. D'altra banda, jo soc client de Parlem i anar a Movistar és gairebé com anar al misser Jorge Campos i queixar-si si no vol escoltar català. O anava a comprar un iPhone aquesta senyora d'esquerra?. També vaig estar 21 dies sense telèfon mòbil i una meravella. Una aferrada, Aina.