algo de nubes
  • Màx: 30°
  • Mín: 21°
30°

Esquerra Unida s'oposa a la reducció de freqüències del tren i aposta per millorar el servei

Esquerra Unida de les Illes Balears (EUIB) ha comunicat aquest dimecres la seva oposició a la reducció de freqüències del tren que es duran a terme a partir de demà, coincidint amb l'inici de la temporada turística.

La formació política ha mostrat el seu disgust amb la reducció de freqüències i ha argumentat que, en primer lloc, «coincideix en l'època de l'any on la població s'incrementa, en altres temporades turístiques s'ha arribat a duplicar a causa de l'arribada de turistes. Aquest fet provoca l'increment del tràfic rodat i per tant els embossos arreu de l'Illa».

En segon lloc també han comentat que «coincideix amb l'augment de la població activa». Aquest fet genera que sols dins el sector turístic s'activin desenes de milers de llocs de feina i amb ells la necessitat d'incrementar la mobilitat d'aquestes treballadores i treballadors. I han fet un especial incís que «aquest servei és per a molta gent l'únic sistema de transport que disposen».

Per altra banda, també han destacat que es redueix el transport públic, que a més no ocupa espai dins la xarxa viària, així com l'únic sistema de mobilitat col·lectiva que a més està electrificada, reduint així les emissions contaminants i fomentant el sistema terrestre més sostenible, net i impactant.

No podem oblidar que durant l'estiu les necessitats de mobilitat no s'aturen, sinó que s'incrementen i en plena pandèmia de la Covid-19, el que provocarà serà la massificació dels combois i per tant s'incrementarà el risc de contagi entre les persones que utilitzin aquest transport.

Per aquests motius la formació anuncia, una bateria d'iniciatives parlamentàries, a tal efecte de garantir durant tot l'any el servei ferroviari de Mallorca, com a elements de cohesió social i la lluita contra el canvi climàtic.

Segons el coordinador general d'EUIB, Juanjo Martínez, «Cal fer una aposta decidida per blindar i defensar els sistemes de transport públic, en especial atenció al ferrocarril, ja que és elèctric i col·lectiu per lluitar contra el canvi climàtic, també perquè redueix la mobilitat per carretera i, a més, perquè és públic i permet la mobilitat a tothom independentment dels seus recursos econòmics. Per tant hauríem d'obrir el debat d'ampliar la xarxa ferroviària, les seves freqüències i fins i tot el tren nocturn. Per tot això sempre estirem a favor de millorar el servei, mai de retallar-lo».

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Juan, fa 20 dies

Aixi no es un tren es un metro
En el tren van tots aseguts

Valoració:-1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris