Terraferida alerta que l'aeroport de Palma tendrà un consum energètic superior al de tota l'illa de Formentera
Terraferida ha tengut accés al projecte complet d'ampliació de l'aeroport de Palma | Foto: Terraferida
Terraferida ha tengut accés al projecte complet d'ampliació de l'aeroport de Palma, un extens document de més de 12.000 pàgines. Segons l'entitat, una part d'aquesta gran ampliació aeroportuària impulsada per AENA ja es troba en exposició pública i algunes de les obres ja han estat licitades: https://bit.ly/2GGFFvB
Terraferida ha alertat que un dels impactes ambientals més destacables de la nova ampliació són els relacionats amb la despesa energètica del complex. El projecte exposat admet que la potència instal·lada actualment, que és de 66 megavats (MW), ja no seria suficient amb l'ampliació, i per això proposa incrementar-la un 12%, fins als 75,8 MW.
Segons els ecologistes, «aquesta potència instal·lada, per fer-nos una idea, seria molt superior al de tota l'illa de Formentera (62 MW) i equivalent a la demanda energètica 21.700 habitatges, el triple dels habitatges que té Inca. En termes d'emissions aquest increment de la potència, podria arribar a suposar l'emissió de 192.720 tones de CO2 anuals, 22 tones cada hora de funcionament (factor de 0,281 tones de CO2 per MWh)».
Segons Terraferida, «AENA vol més avions, més passatgers i desplaçar-los més aviat». Per aconseguir-ho el projecte preveu:
1. Modificar pistes perquè hi puguin circular més avions.
2. Reorganitzar l'espai aeri per donar cabuda a més trànsit.
3. Posar més passarel·les, fingers i portes d'embarcament.
4. Crear 1700 noves places d'aparcament.
5. Ampliar la superfície comercial un 30%.
També a Illes Balears
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Aquests són els municipis de les Balears al top 100 de demanda de lloguer
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
@ Joan Miró Font, amb tot el respecte sobre la teva visió del problema, jo, tinc els meus dubtes doncs posats a escollir, penso que el turisme ens pot portar a ser els més rics del cementiri. Es qüestió de prioritats o de preferències.
Frenar la massificació d'Eivissa i de Mallorca i rebaixar emissions de CO2 implica renunciar an es turisme com a base de s'economia
"l'aeroport de Palma tendrà" Francesc de B. Moll, a la seva "Gramàtica catalana referida especialment a les Illes Balears", diu que és preferible "tindrà".