El cel estarà ennigulat o molt ennigulat a l'est de les Balears, amb xàfecs febles o localment moderats i amb ocasionals tempestes, que també podrien donar-se a la resta de les Balears. Les precipitacions seran en forma de neu per sobre dels 600 metres d'altura al principi del dia i aniran pujant fins els 900 metres d'altura.
A nivell estatal, una vintena de províncies estaran aquest dimarts en alerta groga o taronja (risc important) per baixes temperatures o fenòmens costaners.
Així, per temperatures mínimes mantindrà un avís de risc important la província de Guadalajara, on les temperatures podrien baixar fins a -10 graus centígrads, mentre a Albacete, Ciudad Real, Conca i Toledo, l'avís és de nivell groc perquè les temperatures podrien baixar fins els -6 graus centígrads.
Les tres províncies aragoneses estaran en alerta groga ja que els termòmetres podrien caure fins els -6 graus centígrads, igual com Cantàbria i que les nou províncies castellà-lleoneses, Girona, Lleida i Navarra.
Per la seva part, els termòmetres podrien caure fins els -7 graus centígrads a la Comunitat de Madrid, que també romandrà en alerta groga per temperatures mínimes. Mentre, Càceres i Badajoz mantindran també avisos grocs perquè les temperatures nocturnes podrien baixar fins els -4 graus centígrads, com a Còrdova, on s'esperen mínimes de -1 graus centígrads.
En general, segons l'AEMET, les gelades seran localment moderades a l'interior peninsular i podrien ser fortes en zones de muntanya de la meitat est.
Els intervals nuvolosos afectaran la meitat sud del litoral mediterrani, on podria registrar-se alguna precipitació feble, que serà més probable al litoral andalús i Melilla. A la resta de la Península aquest dimarts serà un dia poc nuvolós i podria donar-se algun intervals de núvols alts. A les Canàries, s'esperen intervals nuvolosos al nord i estarà poc nuvolós en la resta.
Les boires matinals es registraran probablement a Galícia, Castella i Lleó i l'interior de Catalunya. Quant a les temperatures, es preveu un descens lleuger a moderat de les nocturnes i que les diürnes pugin en la meitat nord. En la resta s'experimentaran pocs canvis. Les gelades seran localment moderades en l'interior peninsular i podrien ser forts en zones de muntanya de la meitat nord.
Finalment, bufarà vent de component nord, moderat i amb intervals de fort a Canàries, nord-est de Girona i est de les Balears. Amb caràcter fluix a moderat el vent arribarà des de l'est als litorals del Cantàbric i Andalusia i fluix a la resta.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.