algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 21°
22°

El Govern emprarà l'Agència Tributària pròpia per lluitar contra el frau fiscal

L'Executiu aprova el projecte de llei perquè el nou ens públic funcioni ja l'1 de gener de 2009

L'Agència Tributària de les Illes Balears es posarà en funcionament a partir de l'1 de gener de 2009 i tindrà com un dels seus principals objectius potenciar la lluita contra el frau fiscal. El Consell de Govern aprovà ahir el projecte de llei que regularà el funcionament d'aquest nou ens públic, que es convertirà en lAadministració tributària pròpia de la Comunitat a partir del mandat recollit en el nou Estatut d'Autonomia. D'aquesta manera, desapareixerà l'actual Direcció General de Tributs, que passarà a integrar-se en l'agència.

La llei reguladora es tramitarà per via d'urgència al Parlament, perquè estigui aprovada abans de l'1 de març, com ho marca l'Estatut, i el president Antich anuncià ahir que es farà arribar aviat el projecte al Partit Popular per mirar d'aconseguir un consens unànime a la Cambra. L'Agència Tributària de les Illes Balears no tindrà cap efecte sobre la pressió fiscal directa als ciutadans. Es continuaran pagant els mateixos imposts i tributs, i la Comunitat Autònoma rebrà els trams actuals sobre els imposts estatals com l'IRPF (33%) i l'IVA (35%). Això sí, però, amb una gestió més àgil, propera i transparent per al contribuent, segons afirmà el conseller d'Economia i Hisenda, Carles Manera. Aquesta gestió, segons els càlculs realitzats per enguany, arriba a gairebé 2.642 milions d'euros. A diferència de l'agència posada en marxa fa poc a Catalunya, la balear no formarà cap consorci amb l'estatal, i a les Illes coexistiran ambdues administracions, que signaran convenis de col·laboració per a la seva actuació conjunta.

«Agilitar el pagament de tributs, reduir la burocràcia, millorar la capacitat de recaptació i reforçar la lluita contra el frau fiscal», resumí Manera com a objectius principals. Quant a la reducció del frau fiscal, única via per augmentar els ingressos segons admeté el conseller, es crearà una oficina específica i es milloraran els procediments de control amb cossos de personal especialitzats.

Per aconseguir que l'Agència Tributària pròpia signifiqui posar a l'abast dels ciutadans una Administració més àgil, es crearà una oficina d'atenció i informació del contribuent, es reduiran els tràmits administratius amb models de declaració molt més senzills; es reforçaran els serveis d'atenció telemàtica i s'elaborarà una Carta de drets dels contribuents, entre altres mesures. L'agència tindrà seu pròpia i el seu personal el compondran devers 170 persones, la majoria de les quals provindran de l'actual Direcció General de Tributs, que deixarà d'existir.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.