algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 11°
15°

Les constructores asseguren al Govern que resoldran les deficiències del metro

La responsabilitat econòmica es decidirà als jutjats i no es descarta aixecar el Parc de les Estacions

Les empreses que participaren en la construcció del metro i l'estació intermodal de Palma, vint en total, es comprometeren ahir amb el Govern a posar tots els mitjans tècnics i humans per resoldre el més aviat possible les deficiències generalitzades detectades a la xarxa suburbana. En una reunió mantinguda ahir horabaixa entre responsables de la Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori i de les esmentades constructores, aquests darrers es comprometeren també a «acatar», segons asseguraren fonts del Govern, les solucions que plantegi la direcció d'obra dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) a partit del resultat final de l'auditoria tècnica encarregada.En qualsevol cas, s'acordà treballar «amb la màxima celeritat» per resoldre els problemes sense que encara estigui determinada la responsabilitat del cost econòmic que suposaran totes les obres i actuacions a fer, que es decidirà, en principi, judicialment.

Respecte al punt del metro que a dia d'avui representa més preocupació, el sostre de l'estació intermodal, les empreses que el construiren, Azri i Acciona, manifestaren la seva disposició a col·laborar per a resoldre la greu situació de permeabilitat que està afectant la seva estructura. Serà també la direcció d'obra qui decidirà si s'ha d'aixecar el terra del Parc de les Estacions. Des del Govern es manté que aquesta seria la darrera opció, si no hi ha més remei. Ara es començaran a fer prospeccions en el terreny per conèixer l'abast de l'afectació del sostre.

El «greu problema de drenatge» que pateixen de forma generalitzades les instal·lacions de la línia de metro de Palma i l'estació intermodal està provocada per la inexistència en el sostre d'un sistema d'impermeabilització amb diferents capes de materials superposats com estava previst en el projecte adjudicat. Una primera anàlisi de l'auditoria tècnica realitzada per l'empresa Ineco-Tifsa assenyala que s'ha comprovat que durant les obres es modificà el que s'havia projectat, deixant únicament com a capa impermeable «una làmina de PVC damunt la llosa de coberta sota 10 centímetres de picadís».

El document constructiu definia un sistema format per «dues làmines asfàltiques adherides, protegides amb geotèxtil i cinc centímetres de morter armat amb malla». A l'auditoria, s'hi explica que s'ha sol·licitat a les empreses constructores tota la documentació existent per comprovar si s'aprovaren modificats del projecte, en aquest sentit, o si els canvis s'introduiren mentre s'executaven les obres. Fonts del Govern han apuntat que no tenen constància que s'aprovàs una modificació del projecte i que són les empreses les que hauran d'explicar qui va ordenar aquests canvis.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.