El Govern estudia unir Manacor amb l'aeroport amb una nova línia de tren

La prolongació del tren fins a Cala Rajada és «complicada» però es garanteix fins a Artà

El conseller Vicens amb el seu equip ahir a Artà.

TW
0

El Govern balear estudia unir la ciutat de Manacor i l'aeroport de Son Sant Joan amb una nova línia de tren. Fonts properes han informat que la base sobre la qual treballen els tècnics de la Conselleria de Mobilitat i Ordenació suposaria l'inici del que seria un nou traçat del ferrocarril, que sortiria de la capital del Llevant cap a la zona del Migjorn i arribaria fins a l'aeroport des d'on enllaçaria amb Palma.

D'aquesta manera, municipis com Felanitx, Campos, Santanyí, ses Salines o Llucmajor podrien recuperar el servei ferroviari després d'anys d'absència. La unió, amb el tren, de Manacor amb l'aeroport acabaria amb un dels eterns problemes amb què es troben tots els veïns de la comarca de Llevant i Migjorn, i molts altres de la Part Forana, a l'hora de fer un viatge amb avió. De fet, sempre hi ha d'haver un acompanyant o l'usuari ha d'abonar quantitats astronòmiques per deixar el cotxe a l'aparcament de l'aeroport.

Malgrat que l'objectiu immediat de la Conselleria de Mobilitat i Ordenació que dirigeix Gabriel Vicens,és prolongar el traçat des de Manacor fins a Cala Rajada, ja es treballa en les noves línies i traçats, per així donar un gran impuls al transport públic ferroviari que també incorpora, com a novetat, els trens elèctrics. De fet, el conseller va reconèixer ahir, en una visita a Artà, que «igual que existeix un mapa de carreteres, ha d'existir un mapa de tren», va apuntar Vicens.

El conseller va visitar ahir les estacions dels municipis de Son Servera i Artà, amb els seus respectius batles, Josep Barrientos (PSOE) i Rafel Gili (UM), i acompanyat pel gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca, Jaume Jaume i la resta del seu equip. L'objectiu bàsic de la visita era conèixer l'estat de les estacions per a la recuperació de la línia. Van acordar que es recuperaran al màxim els trams de l'antic traçat del tren i també s'utilitzaran els edificis de les antigues estacions existents.

Interrogat sobre si ja té data per a l'arribada del tren fins a Artà passant per Son Servera, el conseller Vicens va declinar fer previsions: «Anirem pas a pas per fer les coses ben fetes i no com es van fer el passat mandat».El titular de Mobilitat i Ordenació del Govern de centreesquerra va reconèixer que hi haurà «molts problemes» perquè el tren pugui arribar a Capdepera i Cala Rajada, perquè allà mai no va arribar el tren així que no existeix un antic traçat. El problema rau que existeix «molta diferència» en rehabilitar una via per fer-la nova, ja que en aquest cas s'han de fer expropiacions.