Responsables polítics, tècnics municipals i la comunitat musulmana de Manacor coincideixen que la integració dels nins magrebins a la societat en general, passa per la instauració de tallers de llengua i cultura àrab als col·legis. Es tracta d'una mesura que donaria «un vertader impuls» a la integració i consideren que no només s'hauria d'aplicar a la capital del Llevant sinó a tots els municipis.
Aquesta és una de les principals conclusions que es poden extreure de la polèmica llançada aquesta setmana pel col·lectiu docent de Manacor, que denuncià un «greu» retrocés en el procés d'integració dels magrebins i un augment de les postures «radicals» en els col·legis. La regidora d'Educació, Maria Antònia Mercant, declarà que en matèria d'integració «cal anar fent moltes, petites i discretes passes sempre tenint en compte que es tracta de dues cultures molt allunyades».
La regidora està d'acord amb la proposta de la mediadora intercultural, Zohra Laaroussi, qui des de 2001 està reclamant la creació de tallers de llengua i cultura àrab als col·legis per «desvincular l'ensenyament del caire religiós». Cal recordar que a la mesquita s'ensenya també l'Alcorà. Laaroussi opina que aquestes classes extra escolars no haurien d'estar destinades només a magrebins sinó a tots els alumnes perquè voluntàriament «millorin la convivència». L'imam Mahmoud Elhirch apuntà que «si posen un professor per ensenyar àrab, no faria falta que els nins venguessin a la mesquita».