Eroski compra el 75% de Caprabro i amplia així la seva presència a Balears

El grup basc mantindrà el lideratge en el sector de la distribució alimentària a les Illes

TW
0

E.D. / AGÈNCIES.Palma.
El grup Eroski ha comprat el 75 per cent de Caprabo, per la qual s'estima ha pagat devers 1.125 milions d'euros. Aquest preu és un dels més cars que s'han pagat mai per una compra en el mercat de la distribució a Europa, segons assenyalen fonts del sector. Amb aquesta adquisició, el grup basc mantindrà el lideratge que ja tenia a les Balears amb 169 establiments i unes vendes que l'any 2006 arribaren a 456 milions d'euros i suposaren un creixement del 2,35 per cent.

Per la seva banda, Caprabo comptava 31 supermercats a les Illes. Segons el darrer estudi presentat per la consultora Alimarket, Eroski té un 38 per cent de la superfície de venda de distribució alimentària a les Balears, amb més de 100.000 metres quadrats. El segueixen Caprabo amb un 13,1 per cent, Carrefour amb l'11,32 per cent i Mercadona amb el 10,82 per cent. Les famílies Carbó, Botet i Elías han venut el 75 per cent i de Caprabo i es queden el 5 per cent de la quantitat restant. La Caixa es manté a l'accionariat amb un altre 20%.

L'adquisició consolida Eroski com un dels grups de referència en la distribució espanyola, amb una xarxa de 2.348 establiments, més de 47.000 treballadors i un volum de facturació superior a 8.600 milions d'euros. La compra, que queda pendent de l'aprovació del Servei de Defensa de la Competència, inclou l'adquisició per Eroski de 500 supermercats de Caprabo distribuïts en vuit comunitats autònomes, amb una superfície de sala de vendes de 514.838 metres quadrats i més de 15.000 treballadors. En qualsevol cas, l'acord implica el manteniment de la seu de Caprabo a Barcelona, com també de la marca Caprabo a Catalunya. De la mateixa manera, aquest acord dóna la possibilitat als empleats de convertir-se en socis cooperativistes, un avantatge que ja tenen els treballadors del grup basc.