El servei telefònic de cita prèvia centralitzada de tots els centres de salut de les Balears ha rebut 2.322.514 cridades.
Aquest servei es presta de dilluns a dissabte, des de les 7 del matí fins a les 9 del vespre. El percentatge de telefonades ateses en un primer intent és del 97,5 per cent. Els dilluns és el dia que hi ha més feina, especialment entre les vuit i les onze del matí.
És per això que els responsables d'aquest servei recomanen als usuaris que evitin aquesta franja horària a l'hora de sol·licitar cita amb el metge, d'aquesta manera és molt més problable que puguin ser atesos en el primer intent. Segons les dades de l'Ib-Salut, la durada mitjana de les telefonades al servei de cita prèvia és d'un minut i 17 segons, i el cost típic d'una trucada al 902 079 079 és de 0,12 euros més IVA.
En els moments de màxima activitat, el servei disposa de fins a 65 persones que atenen el telèfon simultàniament, des de dos centres diferents.
Aquesta duplicitat de «call centers» o centres de recepció de cridades es va dur a terme per motius de seguretat, amb la finalitat de donar continuïtat al servei enfront de qualsevol tipus de contingències, com podria ser una pana elèctrica o una fallida informàtica.
Des de l'Ib-Salut s'està treballant en un nou sistema per poder sol·licitar cita amb els metges d'Atenció Primària. De fet, els tècnics estan fent feina perquè abans de l'estiu es posi en marxa la cita web, que permetrà que els usuaris d'internet es reservin les seves pròpies cites sense haver de cridar per telèfon.
Per altra banda, pel mes de juliol es disposarà de la possibilitat de reservar cita de manera automàtica mitjançant un nou sistema: a través dels SMS.