Des de fa uns anys el mal d'esquena s'ha convertit en una de les principals patologies que sofreixen els ciutadans de les Balears.
Per intentar millorar els efectes secundaris de les lesions d'esquena i la salut dels ciutadans, la Fundació Kovacs posà en marxa l'Escola Balear de l'Esquena, una iniciativa que combina la medicina amb tècniques de fisioteràpia i posturals perquè els malalts puguin tornar a ser autònoms en la seva vida quotidiana i fer esport sense patir mal.
L'Escola Balear de l'Esquena està dirigida pel doctor Mario Gestoso, que és la primera persona que rep el pacient que va a la consulta.
Segons explicà, a l'escola hi arriben persones que, després d'haver passat per un procés clínic o patit alguna lesió, els metges els recomanen fer alguna mena d'esport. Tanmateix, fer-ho sense control mèdic «pot ser més perjudicial que beneficiós, perquè el malalt no coneix quins són els exercicis més adequats per a la seva patologia», afirma.
Les sessions són sempre individualitzades o en grups molt petits, de tres o cinc persones. Es fan dues vegades per setmana i es poden realitzar, segons les indicacions del metge, a la zona aquàtica o en el gabinet.
Mario Gestoso incidí en el fet que els usuaris «no reben un tractament mèdic, sinó que aprenen nous hàbits de vida per evitar les lesions i els mals d'esquena».
Nuria Espinosa i Ignasi Zapater són llicenciats en Educació Física i treballen en aquesta unitat. Segons expliquen, «no agrupam els pacients per patologies, duim a terme teràpies individualitzades perquè el pacient aprengui a fer exercici i a fer les activitats quotidianes sense fer-se mal».
Els professionals destaquen que, entre les persones que acudeixen a la unitat, infermeres i mestres són dos dels col·lectius més assidus.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.