L'Institut de Promoció Turística, Ibatur, i el Govern central a través de Turespaña tenen previst destinar 6 milions d'euros durant el 2006 a promocionar les Illes a través de campanyes publicitàries a Europa.
El director d'Ibatur, Raimundo Alabern, informà que l'acord amb Turespaña encara no s'ha signat però tot apunta que es mantindrà la línia de col·laboració que s'ha duit a terme enguany.
Aquests sis milions es destinaran a dues campanyes diferents. Per una banda, quatre milions aniran a publicitat a mitjans europeus. D'aquests 3 són aportats de manera directa per Turespaña i 1 milió és d'Ibatur.
Alabern afirmà que és un acord molt interessant ja que Balears pot gestionar la meitat d'aquest pressupost que es dirigirà als mercats alemany, britànic i com a novetat l'any pròxim s'inclourà la promoció en el mercat francés.
L'altra 50 per cent es controla des de Turespaña que enfocarà la campanya de publicitat a la resta de mercats europeus.
La segona partida va destinada a realitzar campanyes conjuntes amb tour operadors europeus. En aquest cas, cada Govern aportarà un mínim de 500.000 euros, ampliable a 1 milió. Els majoristes amb els quals s'arribi a acords estan obligats a la seva vegada a participar econòmicament en les campanyes.
El director d'Ibatur informà dels nous pressuposts en un viatge a Holanda i Bèlgica en el que es reuní amb, José Muñoz, director de l'Oficina Espanyola de Turisme a Holanda. Muñoz destacà la importància de les campanyes publicitàries que els competidors més directes de Balears com Turquia, Croàcia o Egipte estan realitzant amb molta força.
El director de l'Oficina afirmà per, altra banda, que l'augment de quota de mercat de turistes holandesos cap a les Balears vindrà molt condicionat en pel fet de que hi hagi més comunicacions directes.